با مشارکت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم صورت خواهد گرفت؛
رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم از اکران ۶۰ فیلم با موضوع ایثار و شهادت توسط این کنگره و همچنین مشارکت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 23 September 2023

به گزارش تابناک قم، محسن موحدی، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: در دیداری که سال گذشته دست اندرکاران کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید قم با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان تاکید کردند از ظرفیت های استان قم برای معرفی حماسه های دفاع مقدس استفاده شود و باید تمام قامت از این میراث ماندگار حفاظت کرد.

عمل به تاکیدات رهبری در بخش هنری کنگره شهدای قم

محسن موحدی در ادامه عنوان کرد: رهبری تاکید داشتند امروز یاد و نام شهدا باید با آثار هنری به مردم معرفی شود و با زبان فیلم مستند این کار صورت بگیرد که الحمدالله امروز با همت کنگره در موضوع شهادت و جهاد ۶۰ اثر فاخر را دارا هستیم.

موحدی گفت: در این‌جشنواره سوژه های ناب مربوط به دفاع مقدس احصا گردید و از بین حدود ۱۴۰ سوژه، مشاورین و شورای سیاست گذاری کنگره به ۶۰ سوژه نهایی برای ارسال به فیلمسازان رسیدند که دغدغه مندان ساخت اثر در حوزه دفاع مقدس به این سوژه ها لبیک گفته و با برگزاری کارگاه های ویژه جزئیات مورد نیاز جهت ساخت فیلم ها به عوامل محترم انتقال گردید.

جشنواره فیلم ۱۷ با ۶۰ فیلمساز بومی موجب یک کارآفرینی ویژه شد

محسن موحدی در ادامه عنوان کرد: جشنواره فیلم ۱۷ مفتخر است ۶۰ فیلم ساخته شده را بومی و توسط فیلمسازان قمی تولید کرده و با این اقدام یک کارآفرینی ویژه را با به کار گیری ۶۰ فیلمساز و عوامل آنان رقم زده است.

رییس کنگره ملی شهدای استان قم افزود: مستندها بعد از تولید در کمیته محتوایی با حضور فیلمساز و کمیته فنی بازبینی و رفع ایراد شد و به مرحله نهایی رسید.

وی بیان کرد: مرکز گسترش سینما حقیقت سه نفر از بهترین داوران خود را برای جشنواره ۱۷ مشخص کرد تا فیلم ها را داوری و بهترین ها را انتخاب کنند و نتیجه در اختتامیه جشنواره اعلام شده و از برترین ها تجلیل می شود.

موحدی با اشاره به برگزاری بخش آرای عمومی گفت: در این بخش برای نظرات مردم اهمیت قائل شده ایم و به بهترین مستند دارای آرای مردمی هدیه ای تعلق خواهد گرفت هم چنین جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به مستند برگزیده اهدا می شود.

وی هم چنین از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و سپاه استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و شهرداری قم برای همکاری در برگزاری جشنواره فیلم ۱۷ تقدیر کرد.

اکران این آثار از چهارم مهر ماه جاری و ساعت ۱۶ در محل ساختمان ملل واقع در بلوار جمهوری قم آغاز و تا روز یازدهم مهرماه در سه سانس ادامه خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار