معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: رفسنجان مهد تولید پسته دنیاست و آمریکا از پسته ما کپی کرده که این کپی برابر اصل نیست.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 23 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، سیدمحمد حسینی امشب در آیین اختتامیه هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان در بزرگترین خانه خشتی جهان اظهار کرد: اینکه رفسنجان به عنوان جهان‌شهر پسته مطرح می‌شود به خاطر قدمت پسته است.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آمریکا از پسته ما کپی برداری کرده، اما این کپی برابر با اصل نیست و مرغوبیت و مزه و کیفیت پسته ما را ندارند، گفت:، اما آن‌ها قدرت رسانه‌ای و بازاریابی دارند و ما هم باید کمک کنیم. البته با دیپلماسی فعالی که دولت آیت الله رئیسی داشته با کشور‌های قدرتمند مسیر هموارتر شده و می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم.


وی ادامه داد: قطعا مسوولان کشور حامی تولید هستند و رهبر انقلاب تاکید دارند که موانع برداشته شود و ما شاهد رونق تولید باشیم که یکی از آن در بخش کشاورزی هست.


وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم مبحث کشاورزی تاکید شده که باید ۹۰ درصد نیاز‌های خودمان را در کشور تامین کنیم که جز با همت کشاورزان سخت‌کوش و حمایت مسوولان میسر نیست.


حسینی افزود: شاهد برگزاری جشن‌های مختلف در شهر‌ها هستیم که همه این جشنواره‌ها فرصت و مجالی‌ست که مردم با آن شهر و مزیت‌های شهر‌ها آشنا شوند.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ابراز کرد: این جشن‌ها موجب می‌شود صنعت گردشگری رونق بیشتری پیدا کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از رکورد خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۰ میلیون تن خبر داد و عنوان داشت: می‌توانیم در آینده فراکسیونی از نمایندگان در شهر‌های پسته‌خیز تشکیل دهیم تا همه راهکار دهند و مشکلات و مسائل پسته حل شود.


وی عنوان داشت: روزانه ۳۰ هزار نفر در برداشت پسته کمک می‌کنند و با توجه به تاکید دولت بر صادرات محصولات غیرنفتی پسته محصول ارزآوری است و محصولی مطرح است.


وی تصریح کرد: بیش از یک دهه خشکسالی داشتیم و شورای عالی آب با حضور رئیس‌جمهور در وزارت نیرو فعال شده و از همه راه‌ها بهره می‌گیرد؛ از انتقال آب دریابرای آب شرب و کشاورزی گرفته تا چاه‌های ژرف، نحوه آبیاری، الگوی کشت، احداث سد‌ها در استان‌های کشور و راه‌های دیگر را دنبال می‌کند.
وی اظهار داشت: دولت، دولت واقع‌گرا و عملگرا هست مشکلات را لمس می‌کند و تاکید رئیس‌جمهور بر حل مشکلات است، نه اینکه از کنار مشکلات بگذریم و بگوییم راهی ندارد.


وی عنوان کرد: بیش از ۸۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند و ایده‌های خوبی مطرح کردند و محصولاتی تولید کردند که به صادرات رسیده‌اند و اهتمام جدی وجود دارد که تولید در کشور رونق پیدا کند که اگر تولید باشد یعنی فرصت شغلی هست، ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور می‌شود و تحریم دیگر معنا و مفهومی ندارد.


وی از دفاع مقدس سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: رفسنجان در دوران دفاع مقدس درخشش خاصی داشت و همانطور که در دوران انقلاب رفسنجان پیشگام مبارزات بود در دوران دفاع مقدس هم این ویژگی‌ها را داشتند و مردم پشت صحنه کامیون‌های زیادی از کمک‌ها را به سمت جبهه ارسال می‌کردند.


وی اذعان کرد: اگر امروز رئیس‌جمهور با صلابت و اقتدار در سازمان ملل صحبت می‌کند و اگر در سازمان‌های مهم جهانی ما را می‌پذیرند به خاطر همین دلاوری‌ها و روحیه شهادت‌طلبی است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار