کد خبر: ۱۱۲۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲ 25 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار ارائه گزارشی از اوضاع و احوال فرهنگی به‌ویژه در سواحل استان و همچنین گزارشی درباره تحقق بودجه فرهنگی برخی از نهادها با هدف ارزیابی و بررسی شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن عرض تسلیت شهادت امام یازدهم و تبریک آغاز امامت و ولایت فرزند بزرگشان امام مهدی (عج)، اظهار کرد: در شرایط نامساعد امروز باید از سربازان حضرت باشیم‌.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم از ۹۹درصد از گنجینه‌های ایثار و معنویت در دوران دفاع مقدس مطلع نیستند و اینها هنوز در سینه آزادگان و جانبازان پنهان هستند که ترویج و آشکار شدنشان ضرورت دارد، بسیاری از آثار و خاطرات برای مرکز نشر آثار هم مغفول و مجهول است.

آیت الله محمدی لائینی خواستار حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از مرکز و تهران در برخی از جلسات شورای فرهنگ عمومی شد و خاطرنشان کرد: اینکه مسئول اول برخی از نهادهای عضو در این جلسه حضور پیدا نمی‌کند برای ما هم مایه گلایه‌مندی بوده و نشان دهنده این است که فرهنگ را دست کم می‌گیرند که نباید اینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به موازی کاری‌ها در بحث حل مسائل فرهنگی در بین نهادهای استان، عنوان کرد: این اقدام در حالی است که مثلا استانداری بودجه دارد اما شورای فرهنگ عمومی خیر، اگر قرار باشد که شورای فرهنگ عمومی استان حرف اول را بزند و قرارگاه‌های فرهنگی دیگر در طول این شورا باشند اولا باید به آنها جایگاهشان را فهماند حال که تابستان تمام شد ما نیاز به این داریم که گزارشی از اوضاع و احوال فرهنگی به‌ویژه در سواحل باهدف ارزیابی داشته باشیم و ثانیا ما برای بودجه‌ای که در دست دارند تصمیم بگیریم‌.

این مسئول اضافه کرد: بنده معتقدم که اعضای شورای فرهنگی عمومی به این درجه از پختگی رسیده باشند که مسئله فرهنگ جاذبه دارد نه اینکه چون اینجا بودجه نیست مهم نیست.

وی در رابطه با مشکلات حوزه مساجد بین راهی، یادآور شد: ما نمی‌دانیم متولی اینها چه دستگاهی است، باید قبول کنیم که ۹۰درصد وضعیت این نمازخانه‌ها و مساجد وضعی محترمانه نیست پس باید در این رابطه ارزیابی مناسبی داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی گفت: در رابطه با معماری شهرسازی می‌دانیم که مهندسی و شهرسازی ما متناسب با معماری ایرانی اسلامی نیست، در حالی که همچون گذشته مسجد باید در محله بوده و امکانات اطرافش فراهم باشد، زمین‌هایی که در نزدیک مساجد وجود دارد باید گران‌تر و مرغوب‌تر باشد‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد. حتی شورای فضای مجازی هم باید جایگاهش معلوم شود اینکه می‌تواند در شورای فرهنگ عمومی آمریت داشته باشد یا خبر.

این مسئول تاکید کرد: حال که تابستان تمام شد ما نیاز به این داریم که گزارشی از اوضاع و احوال فرهنگی به‌ویژه در سواحل باهدف ارزیابی داشته باشیم تا بدانیم که چه کردیم، کم کاری‌های ما کجاست، اقدامات مثبت چه بوده و کجا بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی بودجه مربوط به این بخش دارند، خواستار ارائه گزارشی در این رابطه شد: باز هم امیدواریم شورا با تشکیل این کمیته‌ها و دبیرخانه جدی‌تر، فعال‌ترو با دست پرتر راه حلی ارائه بدهد و پیگیری جدی داشته باشد، این جلسه نیز ضعف و قدرت‌ها را بیان کند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار