کد خبر: ۱۱۲۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴ 26 September 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از رودسر، حامد اسماعیل پور بعد از ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت هفته وقف در بقاع متبرکه امامزادگان ماچیان برگزار شد با اشاره به ثبت دو وقف در سال جاری به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان، اظهار کرد: یک قطعه زمین برای ساخت مسجدی در یکی از روستاهای اشکور رحیم آباد و یک واحد مسکونی با نیات کمک به بیماران صعب العلاج وقف شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان رودسر و املش ۱۸۷ بقعه متبرکه و ۶ هزار رقبه و حدود ۵۲۰ مسجد وجود دارد، افزود: امسال یکی از اولویت‌های سه گانه برنامه‌های سازمان تبلیغ فرهنگ وقف است.

اسماعیل پور با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف بیش از ۲۵ برنامه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در این دو شهرستان اجرایی می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ وقف از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

وی بیان کرد: طی هفته وقف دو پروژه عمرانی در بقعه سید کلثوم کهنه گویه به ارزش ۲ میلیارد تومان و نیز کلنگ زنی آشپزخانه و خانه عالم آقا سید ابوجعفر ابیض میانده چابکسر به ارزش ۳ میلیارد تومان افتتاح و یا اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر از اجرای همایش «همه یاوران وقف باشیم» در شهرستان رودسر خبر داد و گفت: در همایش واقفین که ۸ مهر ماه همزمان با اختتامیه مسابقات برتر قرآنی استانی در مسجد موقوفه طالب‌زاده برگزار و از هیأت امنا، نفرات برتر قرآن، تجلیل به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: غبار روبی و گلباران گلزار شهدا، دوچرخه سواری، کتابت پارچه نوشته‌ها و نصب در سطح شهرستان، اهدای خون اصحاب وقف، نشست تخصصی با اصناف، زنگ وقف و آشنایی دانش آموزان با فضای وقف در جهت ترویج فرهنگ وقف از برنامه‌های شاخص این هفته عنوان کرد.

اسماعیل پور ادامه داد: استفاده از زبان هنر (تئاتر خیابانی) برای تبلیغ وقف با همکاری انجمن نمایش شهرستان رودسر در این هفته به مرحله اجرا در می‌آید.

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از دیگر فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه خواند و بیان کرد: در این راستا برنامه‌های متعددی در طول سال شامل برگزاری آرامش بهاری، ضیافت الهی، طرح نشاط معنوی، اجرای نیات واقف، خیمه‌های معرفت، گفتمان انقلاب اسلامی، غیره برگزار می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار