در واکنش به تصمیم وزارت کشور در طرح LEZ
تابناک تهران - ماههاست که شهرداری تهران خبر از اجرای طرح جدیدی برای رفت و آمد خودروها در سطح شهر تهران بر حسب معاینه فنی و درصد تولید آلودگی آنها دارد و وزارت کشور هم تا چند روز گذشته از آن حمایت می کرد اما در روز گذشته به ناگهان اعلام شد خودروهای کاربراتوری نیز می توانند در تهران حرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 16 October 2015
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک هوای تهران گفت: متهمان اصلی آلودگی هوا خودروهای کاربراتوری هستند که برخلاف قانون همچنان در سطح شهر تردد می کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وحید حسینی افزود: منع تردد خودروهای فرسوده اتفاق جدیدی نیست چرا که بر اساس مصوبه هیات دولت در سال 89، پنج سال است که تردد این خودروها در تهران ممنوع شده است. 

وی تصریح کرد: این مصوبه نیز مانند بسیاری از مصوبات دیگری که به صورت مستقیم با سلامتی و جان مردم سر و کار دارند،اجرا نمی شود. 

حسینی گفت: 500 هزار دستگاه خودروی بسیار آلاینده، جان 9 میلیون نفر را در تهران تهدید می کند و عجیب است برخی تردد این خودرو ها در سطح شهر را به از دست رفتن جان مردم ترجیح می دهند. 

وی با اعلام این که هوای آلوده یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری های تنفسی، ریوی و افزایش بیماران قلبی است، تاکید کرد: آلودگی هوا، نفس سالمندان و کودکان ما را به شماره انداخته و اصلی ترین عامل انواع سرطان ها و آلرژی هایی که در تهران شایع شده، آلاینده هایی هستند که بخش قابل توجهی از آنها را خودروهای فرسوده تولید می کنند. 

حسینی افزود: آنهایی که با طرح کاهش آلودگی مخالفت می کنند با سلامتی انسان ها مخالفند. 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با طرح این پرسش که حفظ جان 9 میلیون نفری که در تهران زندگی می کنند مهم تر است یا اصرار بر ادامه تردد 500 هزار دستگاه خودروی فرسوده ای که هوای شهر را به شدت آلوده می کنند، گفت: در هیچ نقطه ای از دنیا فردی را نمی توان یافت که بدون هیچ گونه محدودیتی وسیله نقلیه شخصی خود را همچون مرکبی مرگبار به حرکت در آورده و سلامت دیگران را به خطر اندازد. 

وی با بیان این که قوانین و مقررات مربوط به کاهش آلودگی هوا همچون جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی به راحتی نادیده گرفته می شود، تصریح کرد: جای سئوال دارد که اگر قرار است قانون اجرا نشود، پس به چه دلیل تصویب می شود. 

حسینی با اشاره به این که در تهران سالانه هزاران نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دلیل هوای آلوده جان خود را از دست می دهند، اظهار کرد: آلودگی هوا مردم تهران را به کام مرگ می برد و یکی از عوامل مهم این کشتار، خودروهای آلاینده هستند. 

وی با بیان این که مسئولان در برابر مردم و سلامت آنها مسئولیت دارند، تصریح کرد: به جای این که شاهد به هدر رفتن جان میلیون ها نفر از شهروندان باشیم باید با احساس مسئولیت، آستین همت را بالا بزنیم. 

حسینی خاطرنشان کرد: تنها راه حل معضل آلودگی هوای تهران، پیاده سازی طرح های کارشناسی ارایه شده در این زمینه است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار