مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از اجرای کشت قراردادی گندم آبی، دیم و دانه‌های روغنی سال زراعی۱۴۰۲_۱۴۰۳ در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ 26 September 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، ولی‌الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به فراهم کردن و ایجاد زیرساخت مناسب، اجرای کشت قراردادی گندم در سطح ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار در همه اراضی آبی و دیم و دانه‌های روغنی شامل کلزا، گلرنگ و کاملینا در سطح ۲۱۵ هزار هکتار در سراسر استان‌های کشور اجرایی می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: عقد قرارداد با کشاورزان از طریق بستر نرم افزاری (پلتفرم) طراحی شده توسط شرکت ارتباطات سیار ایران به صورت مستقیم بین کشاورز با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان صورت می‌گیرد.
وی گفت: کشاورزان در مرحله نخست باید با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانی GTC.ir قابل دسترس است.
زمانی ادامه داد: مراجعه کشاورزان به کارگزاران شرکت خدمات حمایتی به منظور دریافت کود بر اساس استعلام قرارداد در سامانه پایش مواد کودی انجام خواهد شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی تاکید کرد: کشاورزان می‌توانند در هر یک از مراحل کشت قراردادی با استفاده از امکانات برنامه کاربردی (اپلیکیشن) نسبت به مشاهده وضعیت قرارداد، تخصیص اعتبار، اطلاعات مربوط به توزیع نهاده‌ها، بیمه و ... اقدام کنند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار