مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از برگزاری آیین غباروربی قبور مطهر شهدا در ۱۲۳۷ گلزار شهدای استان در روز پنجشنبه ۶ مهرماه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 27 September 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سردار ابراهیم بیانی ظهر امروز در نشست خبری ضمن تبریک چهل و سومین سالروز دفاع مقدس، این دوران را مایه افتخار ایرانیان و آزادیخواهان جهان دانست و اظهار داشت: شاید در ذهن بسیاری از مخاطبین این سوال ایجاد شده باشد که چرا سالگرد جنگ را گرامی می‌داریم و چرا جنگ تحمیلی را به عنوان دفاع مقدس معرفی شد؟

وی با بیان اینکه جنگ به دنبال خود تخریب و ویرانی و از بین رفتن زیرساخت‌ها دارد، افزود: طبیعی است که کسی از جنگ به عنوان نیکی یاد نکند، اما ما چرا هر سال سالگرد جنگ را گرامی‌می‌داریم؟

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با تصریح بر این نکته که ما در جنگ تحمیلی تجاوزگر نبودیم و به کشور عراق حمله نکردیم، عنوان کرد: آغازگر این جنگ، رژیم بعثی عراق بود و در این حال طبیعی است که هر انسان فهیمی وقتی به کشورش حمله شود، از آن دفاع خواهد کرد.

بیانی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس هم جوانان و شهدای سرافراز ما و هم آزادگان و جانبازان کسب و کار را رها کردند و به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفتند و موفق شدند تهدید را دور و دست دشمن را از این کشور قطع کنند.

وی با اشاره به اینکه این جنگ برای ما برکاتی داشت و امروز برکات آن را در عرصه مقاومت و ایستادگی ملت غیور ایران می‌بینیم، افزود: باید هر سال سالروز دفاع مقدس را گرمی داریم و نگذاریم از یاد جوانان ما خارج شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس اضافه کرد: پس از دوران دفاع مقدس هم دشمن تلاش کرد کشور را مورد هجمه قرار دهد، اما وقتی دشمن محاسبات خود هشت سال دفاع مقدس را مرور کرد، متوجه شد که آزموده را آزمودن خطاست و لذا تهدید‌های بعدی هم از کنار کشور رد شد و عبور کرد.

بیانی به اجرای ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس توسط اداره کل متبوع خبر داد و گفت: با همکاری سپاه فجر فارس، رزمایش طرح سپاس که دیدار با خانواده شهداست در دستور کار قرار گرفته و مقرر شد که سرکشی و دیدار با 4500 نفر از خانواده شهدا تا پایان این هفته انجام شود.

وی آیین غبارروبی گلزار شهدای سراسر فارس که 1237 گلزار است، در روز پنجشنبه 6 مهرماه ساعت 15:30 و اعلام فراخوان دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنر‌های تجسمی ایثار به میزبانی فارس را از دیگر برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به حضور در آیین بازگشایی مدارس فارس و نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت اشاره کرد و از ثبت و ضبط خاطره والدین شهدا و ایثارگران و آزادگان خبر داد و گفت: مقرر شده خاطره‌‌نگاری 9 هزار نفر در دستور کار قرار گیرد. یک قرارگاه جهادی خاطره‌نگاری را نیز با همکاری گروه‌های جهادی فرهنگی ایجاد کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم که این آمار به 15 هزار نفر افزایش پیدا کند.

بیانی همچنین سن متوسط والدین شهدا در فارس را 76 سال اعلام کرد و در خاتمه سخنان خود با اشاره مشکلات مطرح شده در حوزه درمان ایثارگران در این جلسه هم گفت: همه ایثارگران تحت پوشش بیمه دی هستند که مشکلاتی در بحث این بیمه ایجاد شد، اما با تغییر مدیریت، شرایط بیمه‌ای این سازمان بیمه‌گر در حال بهبود است.

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس خاطرنشان کرد: با مشکلاتی در خصوص درمان ویژه جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی و تحت پوشش مواجه هستیم و گاهی کمبود داروی ویژه آن‌ها باید از بازار آزاد با قیمت بالاتر تهیه و یا از مرکز تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار