معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری از تدوین دستورالعمل سازش درون کارگاهی و ابلاغ آن تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با ابلاغ، دستورالعمل مورد نظر که در واقع دستورالعمل‌های تکلیفی است، سازش درون کارگاهی لازم‌الاجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ 28 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، حسن زینلی‌نژاد، معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری در جلسه شورای اداری خاص تامین اجتماعی که با حضور مدیران، معاونین، روسای ادارات و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برگزار شد، با تاکید بر لزوم دفاع جانانه کارشناسان تامین اجتماعی در پرونده‌های ثبت شده در این دیوان اظهار کرد: مهم این است که در پرونده‌های دارای حساسیت، به دیوان گوشزد شود تا نماینده سازمان در جلسات حاضر و دفاعیات لازم را انجام دهد.
معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری پرونده‌ها قبل از ارجاع به دیوان باید در دستگاه مربوط مورد بررسی همه جانبه کارشناسی قرار گیرد، افزود: مراجعه شاکی به دستگاه مربوطه، الزام قانونی دارد و در واقع تکلیف شده است.
وی واکاوی رای صادره بر اساس مستندات و ارائه پاسخ شفاف و مستند توسط دستگاه مربوطه را از الزامات قانونی دعاوی قبل از ارجاع به دیوان دانست و ادامه داد: اگر این موارد در رسیدگی به دعاوی لحاظ شود، نقض آرا در دیوان به حداقل خواهد رسید.
زینلی‌نژاد در پاسخ به مطالب مطرح شده در مورد میانگین دستمزد غیرمتعاوف و تخلفات روی داده در این مورد گفت: بر اساس قانون توسعه ششم کشور، این میانگین مربوط به دو ساله پایانی است و قانون قبلی پنج سال تغییر کرده است هر چند کارشناسان در این مورد باید نظارت لازم را انجام دهند.
معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری با تاکید بر ریاست نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورا‌های حل اختلاف افزود: مکاتبات انجام شده با این اداره کل به دلیل نبود دبیرخانه است و به دلیل نظارت عالیه وزارت تعاون بر امور، دیوان مجبور به مکاتبه به این اداره کل است و اگر دبیرخانه راه‌اندازی شود این مشکل حل خواهد شد.
وی از تدوین دستورالعمل سازش درون کارگاهی و ابلاغ آن تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با ابلاغ، دستورالعمل مورد نظر که در واقع دستورالعمل‌های تکلیفی است، سازش درون کارگاهی لازم‌الاجرا خواهد شد.
در این نشست که به صورت تخصصی و حضور روسا و کارشناسان حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، مسائل و مشکلات مرتبط با آرای دیوان عدالت اداری در سطح استان ارائه شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار