معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری تعداد آرای صادر شده در هیأت‌های حل اختلاف کار را در سطح کشور حدود 23 هزار مورد عنوان کرد و گفت: 80 درصد این آرا مورد اعتراض قرار گرفته و در دیوان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 28 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، حسن زینلی‌نژاد، معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران آمار پرونده‌های کار تامین اجتماعی هیأت‌های حل اختلاف کار استان را در دیوان بالغ بر ۷۰۰ فقره اعلام و اظهار کرد: موضوع این پرونده‌ها اعتراض به آرای مراجع حل اختلاف کار است که کار دیوان رسیدگی و بررسی به علل نقض این آرا است.
معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری تعداد آرای صادر شده در هیأت‌های حل اختلاف کار را در سطح کشور حدود ۲۳ هزار مورد عنوان و تصریح کرد: ۸۰ درصد این آرا مورد اعتراض قرار گرفته و در دیوان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
وی زمان صدور رای در شورا‌های بدوی دیوان عدالت اداری را پنج تا ۶ ماه اعلام کرد و افزود: بازه زمانی در شورای تجدید نظر در شعب دیوان عدالت اداری هم سه تا چهار ماه است.
زینلی‌نژاد تاکید کرد: در حال حاضر که با شمار صحبت می‌کنم پرونده معوقه از سال ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و هفت ماه اخیر در دیوان عدالت اداری وجود ندارد.
معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری عمده‌ترین چالش را در حوزه تامین اجتماعی سابقه و اصلاح عنوان شغلی دانست و ادامه داد: برای حل این مشکل شیوه‌نامه روابط کار تدوین و ابلاغ شده که اگر اجرا شود تعداد پرونده‌ها کاهش می‌یابد.
وی با تاکید بر اینکه فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها بازه زمانی مشخصی دارد، افزود: پرونده‌های ثبت شده در دیوان مورد بررسی قرار گرفته و با جلسات تشکیل شده در استان‌ها راه‌کار‌های حل مشکلات احصا شده است.
زینلی‌نژاد با تاکید بر اینکه قوانین مربوط به میانگین دستمزد دو سال آخر کار، نافی نظارت تامین اجتماعی نیست، ادامه داد: هر چند قانون در این مورد شفاف است منتهی
در برخی موارد میزان دستمزد جعلی است به طوری که حقوق ۸ میلیون تومانی به ۲۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد، آنهم بدون ارتقای شغلی، که در این موارد تامین اجتماعی باید بر لیست‌های ارسالی نظارت کند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار