کد خبر: ۱۱۲۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 29 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: واحد خدمات ایمنی شهرداری‌های مازندران به امکانات نیاز روز تجهیز می‌شوند و آتش‌نشانان نیز دوره های تخصصی و حرفه‌ای را جهت عملیات حرفه‌ای نیز سپری خواهند کرد‌.

احمد توکلی در همایش آتش‌نشانان به مناسبت ۷ مهر روز ایمنی و آتش‌نشانی در بابل با ادای احترام به مقام شامخ شهدای آتش‌نشان و تجلیل و قدردانی از آتش‌نشانان به عنوان جان برکفان عرصه خطر و بحران، اظهار کرد: شهدای آتش‌نشانان همانند شهدای دفاع مقدس جان ایثارگر هستند و آتش‌نشانی عشق و شور است که در فرد متبلور می‌شود و به منظور پاسداشت مقام این بخش از جامعه شهرداری، ۷ مهر روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی نام گرفت.
وی با بیان اينکه قبل از دهه ۷۰، آتش‌نشانی به صورت مجهز و حرفه ای نبود و از دهه ۸۰ توجه به این حرفه، مهم برشمرده شد، افزود: ادوار گذشته اهمیت آتش‌نشانی برای جامعه شهرداری جا افتاده نبود و امروزه به صورت تخصصی دیده می شود.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه با اتفاقاتی که در ادوار گذشته کشور رخ داد، به این نتیجه رسیدند که سازمان آتش نشانی باید تخصصی شود، یادآورشد: همچنین با توجه به بلندمرتبه سازی انجام شده ضرورت حرفه ای شدن بیشتر شده است و بسیاری از ساختمان‌ها در گذشته استاندار ساخته نشدند و در زمان بحران و حوادث خارج کردن افراد و سکنه و رفع بحران کار هر فردی نیست و حتی حرفه ای ترین ورزشکاران توان مقابله و تصمیم گیری بهنگام در این مواقع را ندارند.
توکلی دانش شخصی فرد در آتش‌نشانان را بسیار مهم دانست و مستند سازی و آموزش نیروهای این بخش را از شهرداران مازندران خواستار شد و تصریح کرد: شناخت نوع حریق، پیچیدگی کار آتش‌نشانی و دانش فنی را همه نیروها باید مجهز به این دانش بشوند تا توان حرکت با تجهیزات و لباس و توان خروج افراد از معرکه را داشته باشند.
وی با بیان اينکه در سابق حتی لباس عملیات و کپسول اکسیژن مطرح نبود و امداد چاه و غواصی و امداد ارتفاع نیز آموزش داده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: به دنبال تجهیز آتشنشانی‌ها و آموزش حرفه ای همه آتش‌نشان‌ها هستیم چرا که امروزه با ترافیک آنچنانی و گازی که به همه منازل رفته و دیگر موضوعات، عملیات را سخت تر می کند و کاهش زمان و داشتن تجهیزات و جذب نیروهای حرفه ای مهم می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه آمادگی جسمانی باید جدی گرفته شود و قداست لباس آتش‌نشانان در نگاه مردم بالا برده شود، گفت: آتش‌نشانان ملبس به لباس مقدس و درجه هستند و باید جایگاه حفظ شود و مردم آنها را به عنوان فرشته نجات نگاه ببینند و احترام بگذارند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران آتش‌نشانی را یگان عملیاتی دانست و ارتقاع تجهیزات توسط شهرداران را خواستار شد و اظهار کرد: در حوزه امکانات و اعتبارات آتش‌نشانان را حمایت خواهیم کرد و واحدهای ایمنی و آتش‌نشانی ها را نیز برنامه تجهیز داریم و برای گرفتن اعتبارات و تجهیزات همه تلاش را خواهیم کرد.
توکبی با اشاره به اینکه دست‌بوس همه آتش‌نشانان هستیم، افزود: توجه به خانواده آتش‌نشانان جدی گرفته شود چرا که آتش‌نشانی جنگ هر ثانیه هست و عملیات این بخش خسته کننده و فرسایشی است و قطعا بر خانواده نیز اثر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار