مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سال گذشته حدود ۱۹ هزار نفر از هموطنان بر اثر وقوع تصادف، جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به سال ۱۴۰۰، افزایش ۱۶ درصدی داشت.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 27 September 2023

فرهاد مهریاری افزود: این افزایش بعنوان زنگ خطر محسوب می‌شود بر این اساس همه دستگاه‌های دخیل در امر تصادفات و اعضای کمیسیون ایمنی راه‌های کشور باید به این موضوع بطور ویژه بپردازند.

وی تاکید کرد: در این پیوند برنامه‌هایی برای شناسایی دلایل بروز این حوادث شروع شده است تا با اولویت‌بندی مشکلات حوزه راه و کاربران جاده‌ای بتوانیم این نقایص را در راستای افزایش ایمنی شهروندان و بهتر شدن وضعیت تردد در راه‌ها، کاهش تصادفات و جلوگیری از رُخدادهای جاده‌ای رفع کنیم.

مهریاری یادآور شد: بر این اساس با کمک پلیس راه و راهور، نقشه پراکندگی این تصادفات در طول راه‌هایی که بصورت متمرکز این وقایع در آنها بروز می‌کرد، تهیه شده است.

به گفته وی، با اقدامات صورت گرفته برای تحلیل عُمقی تصادفات در مناطق دارای تمرکز بیشتر و شناسایی مشکلات فرهنگی و ارتقای وضعیت راه‌ها و اولویت‌بندی آنها در بین استان های مختلف، اعتباراتی به این منظور در نظر گرفته شد تا با اقداماتی که تا پایان سال انجام می‌شود بتوانی نتیجه مطلوبی را در تحلیل وضعیت تصادفات در سال آینده کسب کرد.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: طبق بررسی‌ سازمان بهداشت جهانی در۶۰ تا ۹۰ درصد از تصادفات، عامل انسانی نقش داشته که در تحلیل‌ دقیق‌تر بر روی کشورها در ۱۰ سال اخیر این نتیجه بدست آمده که در۶۰ درصد از تصادفات عامل انسانی بصورت مستقیم عامل اصلی محسوب شده ولی در ۹۵ درصد عامل انسانی بعنوان یک گزینه بوده که بصورت مشترک با عوامل دیگر در بروز این حوادث تاثیر داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :