وزیر نیرو گفت: مرحله دوم انتقال آب از منطقه جاسک به سیرجان است که انتقال آب ۴۰۰ میلیون مترمکعب برای استان اصفهان دارد، عمده این آب برای مصارف صنعتی و شرب استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 29 September 2023

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز در آیین آغاز عملیات مرحله دوم انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان اظهار داشت: به خاطر محدودیت آبی در فلات مرکزی و در مناطق شرق کشور ضرورت دارد که از منابع آب غیر متعارف استفاده کنیم، در این راستا در حال حاضر ۵ خط انتقال آب دریا در دستور قرار دارد.

وی بیان کرد: یک خط انتقال آب در منطقه شرق برای تأمین آب خراسان جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان، یک خط انتقال آب در استان فارس و یک خط انتقال نیز برای استان‌های یزد و کرمان و یک خط برای تأمین آب برای استان اصفهان که بیشترین حجم آب را منتقل می‌کند.

محرابیان تصریح کرد: با مدیرت خوب استاندار اصفهان این خط آب به دو مرحله تقسیم شد، مرحله اول از استان کرمان و منطقه سیرجان به میزان ۷۰ میلیون مترمکعب در سال اجرا می‌شود که در یکسال گذشته ۵۰ در صد پیشرفت داشته است، البته ظرفیت انتقال این خط ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب است، اما آب مازاد که در حال حاضر وجود دارد تنها ۷۰ میلیون متر مکعب است.

وزیر نیرو ادامه داد: مرحله دوم انتقال آب از منطقه جاسک به سیرجان است که انتقال آب ۴۰۰ میلیون مترمکعب برای استان اصفهان دارد، عمده این آب برای مصارف صنعتی و شرب استان مورد استفاده قرار می‌گیرد، البته در کشاورزی پر بازده هم امکان استفاده خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: با انتقال این آب، امکان استفاده کشاورزان از منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی استان بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار