خطبه هایی از جنس مردم
علاوه بر عزاداری فلسفه حسینی را نیز بیاموزید/مراقب باشید عزاداری ها مزاحمت ایجاد نکند/تشویق جوانان به تحصیل/پست ها و ثروت ها دائمی نیستند/دزدی و بی عفتی عادی نشود/مراقب اختلاف انگیزی در عزاداری ها باشید/هشدار در مورد عزاداری های موهن و اختلاف انگیزی در عزاداری ها
کد خبر: ۱۱۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 17 October 2015

فصل مشترک خطبه های این هفته ائمه جمعه فارس مسأله برجام و اشاره به فرا رسیدن ماه محرم بود.

به گزارش تابناک فارس:ائمه جمعه فارس این هفته به حفظ اتحاد در مورد مسأله برجام اشاره کردند و از برنامه دشمن برای اختلاف انگیزی در خلال مراسم و عزاداری های محرم حسینی پرده برداشتند.

در همین زمینه نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از منتقدان برجام خواست که ادبیاتشان را اصلاح کنند و حالا که برجام تبدیل به قانون شده همه با هماهنگی در جهت احقاق حق ایران قدم بردارند.

و اما خطبه های مردمی:

علاوه بر عزاداری فلسفه حسینی را نیز بیاموزید
حجت‌الاسلام محمد خرسند؛امام جمعه کازرون از دسته های عزاداری و هیئت‌های مذهبی این شهرستان خواست، علاوه بر عزاداری و سینه زنی از معارف و فلسفهٔ قیام امام حسین (ع) بهره‌مند شوند و از کارهایی که موجب وهن مذهب، بدعت و خلاف فتوای مراجع تقلید و به ویژه فتوای مقام معظم رهبری است پرهیز کنند.
خطیب نماز جمعه کازرون ادامه داد: دشمن اصل عزاداری را نمی‌تواند از ما بگیرد، بلکه در فرعیات نفوذ می‌کند تا باعث سبکی و وهن عزاداری شود.

مراقب باشید عزاداری ها مزاحمت ایجاد نکند/تشویق جوانان به تحصیل
حجت‌الاسلام علی صفری؛
امام جمعه اشکنان با اشاره به برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا در دهه محرم توسط هیئت‌های مذهبی گفت: هیئت‌های مذهبی با درس آموزی در مکتب سیدالشهدا مواظب باشند عزاداری‌های آنان موجب نگرانی برای مردم نشود و صدای بلندگو‌ها در ساعات پایانی شب موجب اذیت و آزار همسایگان اماکن مذهبی و دینی را فراهم نکند.
وی با اشاره به فعالیت دو مرکز دانشگاهی در اشکنان تصریح کرد: خانواده‌ها و معلمان مدارس، دانش آموزان را برای تحصیل در دانشگاه های اشکنان تشویق کنند تا حضور جوانان و نخبگان بومی موجب تقویت مراکز دانشگاهی شود و ما در آینده نزدیک شاهد پیشرفت بیش از پیش منطقه باشیم.

پست ها و ثروت ها دائمی نیستند

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی‌شهیدی امام جمعه لامرد در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم الحرام و سفارش رعایت تقوای اللهی به نماز گزاران اظهار داشت:پست‌ها و ثروت‌ها دائمی نیستند بلکه امتحان بوده و باید انسان هوای نفس خود را کنترل کند چراکه عاقبتی در انتظار ما است.

خطیب جمعه لامرد افزود: باید یک انسان از فرصت‌های جوانی خود استفاده خوب کند چراکه خداوند متعال تمام فرصت‌های خوب را فراهم می‌کند و در اختیار بندگان خود قرار می‌دهد.

دزدی و بی عفتی عادی نشود/مراقب اختلاف انگیزی در عزاداری ها باشید
حجت الاسلام لطف الله دژکام؛امام جمعه جهرم از بی‌خیال شدن جامعه نسبت به مسائلی مانند دزدی، بی‌عفتی و بی‌حجابی هشدار داد و گفت: اگر نسل جوان ما مسائل این چنینی را عادی ببیند، جامعه به پرتگاه نزدیک شده و خطر سقوط وجود دارد و اینجا است که اولیا و مربیان باید دست به دست یکدیگر دهند و فرزندان خود را با محبت اهل بیت و غیرت حسینی آشنا کنند و آموزش و پرورش باید در این را هدف گذاری کند.
دژکام با توجه به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی بیان داشت: عاشورا و تاسوعا مظهر اراده شیعه است و ما می‌خواهیم هرچه امام گفته است را در جامعه نمایان کنیم و این معنای واقعی سینه زنی و عزاداری برای امام حسین بوده و همگان بدانند در خیمه حسینی دوستی و برادری حرف اول را می‌زند و اگر دوستی نباشد داعشی به وجود می‌‌آید که اسرائیل می‌گوید تا زمانی داعش وجود دارد من راحتم و کار خود را می‌کنم و وای بر آن روزی که در هیئت‌های سینه‌زنی ما اختلاف باشد که دشمن نیز به دنبال آن است.

هشدار در مورد عزاداری های موهن و اختلاف انگیزی در عزاداری ها
حجت الاسلام محمد صادق طالبی؛امام جمعه اقلید بر جدیت مداحان، ذاکران و گویندگان در راستای شفاف‌سازی موضوعاتی که مایه وهن نهضت و مکتب حسینی می‌شود مانند قمه زنی که به کلی از اسلام و سنت‌های مذهبی ما جدا و ممنوع است تأکید کرد و افزود: دشمنان در تبلیغات خود می‌کوشند تا عزاداری‌های ما را از سیاست جدا کنند و با ایجاد بی‌تفاوتی نسبت به دنیای اسلام و دشمنانش روح این نهضت را خالی از حماسه نشان دهند و به اهداف شوم خود دست یابند.
خطیب جمعه اقلید بیان کرد: عده‌ای می‌خواهند به بهانه مجلس حسینی و... بذر نفاق و دشمنی را بین مسلمانان بپاشند که این اقدام خواسته و ناخواسته خدمت به دشمنان اسلام و در رأس آنان شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل است.
وی در ادامه به روز پیوند اولیا و مربیان اشاره و عنوان کرد: از آنجایی که در رابطه اولیا و مربیان، والدین به نقاط ضعف و قوت تحصیلی، اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی و... فرزندان خود پی می‌برند و بهتر می‌توانند آینده آنان را تبیین و پیش بینی کنند از این رو ارتقای این ارتباط و بهره گیری از نظرات و افکار همدیگر در راستای ارشاد، هدایت و تشویق دانش آموزان به کسب فضایل اخلاقی و علم و دانش بسیار لازم است.
طالبی با تبریک روز تربیت بدنی به جامعه ورزشی بر تلاش ورزشکاران و دوستداران ورزش در راستای اهمیت به روح و روان و معنویت درونی به موازات حرفه ورزشی تأکید کرد و با بیان اینکه استفاده از عقل سالم که در سایه بدن سالم است نوعی عبادت محسوب می‌شود گفت: می‌توان هفته بهداشت روانی را نیز با ورزش رونق و گسترش داد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار