در ششمین مرحله از امحاء، قریب به ۴۵ هکتار از مزارع آلوده به فاضلاب خام و پساب‌های شهری در کلانشهر شیراز قلع و قمع شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 01 October 2023

تابناک فارس به نقل  از باشگاه خبرنگاران: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد: در ششمین مرحله از امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام و پساب‌های شهری در شهرستان شیراز، قلع و قمع قریب به ۴۵ هکتار از مزارع برنج و ذرت در حومه کلان شهر شیراز با دستور مراجع قضایی و با حضور نیرو‌های انتظامی و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط آغاز شد.

در این مرحله مزارع آلوده منطقه گردخون در حومه کلانشهر شیراز در حال امحاء است که این اقدامات پیشگیرانه در جهت تضمین سلامتی عموم مردم جامعه تا ریشه کنی کامل کشت با آب‌های نامتعارف ادامه می‌یابد.

بر اساس این گزارش؛ علاوه بر امحاء سطوح زیر کشت مزارع، ادوات آبیاری از جمله دستگاه‌های پمپاژ آب و لوله‌های آبرسانی نیز قلع و قمع و جمع آوری شده است.

تا پیش از این در امسال بالغ بر ۳۵۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با آب‌های نامتعارف در شهرستان شیراز که به طور عمده مزارع گندم بوده است با شکایت دستگاه‌های متولی مانند شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست و دستور مقام قضایی امحاء شده است.

آبیاری مزارع با فاضلاب و آب‌های نامتعارف ممنوع است و براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هرکسی که سلامت مردم را تهدید کند برای آن در قانون جرم انگاری شده و با فرد خاطی برخورد می‌شود.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به کشاورزان توصیه کرد: به شدت از آبیاری مزارع با فاضلاب و آب‌های نامتعارف خودداری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار