رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش گفت:رسانه گروهی در صورت رشد و توسعه می‌تواند از توان بالایی در فرهنگ‌سازی و شکل‌دهی به عقاید، باورها و عادت‌های افراد جامعه بهره‌مند شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ 02 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام حمید کرمی در نشست خبری به مناسبت هفته وقف ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص)و امام صادق(ع) اظهارکرد:در آیه 92 سوره آل عمران آمده است: «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ۚ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ؛ شما هرگز به مقام نیکوکاران و خاصان خدا نخواهید رسید مگر از آنچه دوست می‌دارید و محبوب شماست در راه خدا انفاق کنید، و آنچه انفاق کنید خدا بر آن آگاه است.» بعد از نزول این آیه بسیاری از یاران پیامبر(ص) اموال خود را وقت کردند.

کرمی ادامه داد: پیام‌های رسانه، محرک‌های پرقدرتی است که اگر با خصوصیات و مشخصات مخاطبان برخورد کند بیشترین و ماندگارترین اثرات را دارد؛ از این رو رسانه می‌تواند بیشترین اثرات را در وقف داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش، نقش رسانه در ترویج فرهنگ وقف را دارای توانایی بالا دانست و ادامه داد: رسانه گروهی در صورت رشد و توسعه می‌تواند از توان بالایی در فرهنگ‌سازی و شکل‌دهی به عقاید، باورها و عادت‌های افراد جامعه بهره‌مند شود.

وی یکی از کارکردهای رسانه را ماندگاری اثر وقف در جامعه بیان و تصریح کرد: یکی از مباحث وقف اقتصاد مقاومتی است که مردم باید با اثرات و نقش وقف در جامعه آشنا شوند.

رئیس اداره اوقاف با اشاره به 19 عنوان برنامه در هفته وقف امسال که در سطح شهرستان تفرش پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، افتتاح موقوفه تکیه بالای طرخوران، دیدار با خانواده قرآنی، تجلیل از خانواده شهیدان و جانبازان، برگزاری قرار دوازدهم و پخش 50 بسته معیشتی، عطرافشانی امامزاده محمد(ع)، اجرای نیت موقوفه مرحوم حاج احمد قراگوزلو در درمانگاه روستای جفتان(عوائد زمین های کشاورزی روستای طریز آباد)، از جمله برنامه‌های این هفته می‌باشد.

کرمی به عملکرد این اداره از ابتدای سال جاری در شهرستان تفرش اشاره و ادامه داد: از ابتدای سال جاری 200 مورد بازدید میدانی، 34 مورد ثبت و سندگذاری موقوفات، 39 نقشه برداری، تعمیر 7 رقبه، در مباحث حقوقی یک احکام صادره و دو اجرای احکام، در مباحث فرهنگی اجرای 60 عنوان برنامه همانند آرامش بهاری، نشاط معنوی و غیره برگزار شده است.

رئیس اداره اوقاف تفرش به فعالیت‌های این اداره در اربعین حسینی اشاره و اظهار کردند: در اربعین حسینی، این اداره با جذب خیرین توانست به موکب سید شهدای امامزدگان اوقاف استان مرکزی در براثا عراق کمک های نقدی و غیر نقدی را انجام دهد ؛ که این کمک‌ها شامل 150 میلیون ریال وجه نقد، یک تن و چهارصد کیلو سیب زمینی، چهارصد کیلو قند، پنج هزار ظرف یک بار مصرف، صد لیوان و 5 پارچ استیل و یک راس گوسفند بوده است.

وی با اشاره به تهیه 71 بسته مهر تحصیلی ویژه دانش‌آموزان در سال جدید تحصیلی گفت: از سال گذشته تا کنون حدود ۵۰۰ مورد کمک به نیازمندانی که از نهاد ها و ارگان ها مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره معرفی شده بودند صورت پذیرفته، از ابتدای امسال نیز مبلغ 12 میلیارد و 200 میلیون ریال در طرح مودت توسط خیرین با کمک هیات امنای بقاع متبرکه جذب و در عملیات عمرانی امامزادگان هزینه شده است و نیز مبلغ یک میلیارد چهارصد و هشتاد میلیون ریال کمک بلاعوض به نیازمندان به صورت نقدی پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار