عربستانی‌ها دست از بهانه‌تراشی غیرورزشی برنمی‌دارند
تیم عربستانی روز گذشته در همین ورزشگاه که تندیس شهید سردار سلیمانی وجود دارد، تمرین کرده بود اما گویا متاسفانه تیم شهر جده قبل از آغاز بازی امشب، این گستاخی را کرده و احتمالا آنها بعداز سالها اجرای قانون بازی در زمین بی‌طرف، بار دیگر چنین هدفی را دنبال می‌کند
کد خبر: ۱۱۲۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ 02 October 2023

به گزارش تابناک قم، بازی حساس تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، به دلیل مسائل و بهانه‌تراشی سیاسی سعودی‌ها لغو شد.

درحالی‌که قرار بود از راس ساعت ۱۹:۳۰ مصاف دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در ورزشگاه پر از تماشاگر نصف جهان آغاز شود این دیدار با درخواست مقام‌های تیم الاتحاد و پذیرش سپاهان با نیم ساعت تاخیر مواجه شد. 

تیم سعودی ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کرد!/ لغو بازی سپاهان و الاتحاد بدلیل تندیس سردار سلیمانی؟

پس از گذشت نیم ساعت باز هم بازیکنان الاتحاد وارد میدان نشدند و اقدام به ترک ورزشگاه کردند. 

برخی مدعی هستند تاخیر و لغو مسابقه به دلیل وجود تندیس شهید سلیمانی در ورزشگاه بود که البته در دقایق ابتدایی بعید به نظر می‌رسید. 

این در شرایطی است که این تیم عربستانی روز گذشته در همین ورزشگاه که تندیس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، تمرین کرده بود و بسیار بعید است که تیم عربستانی بابت چنین موضوعی، این گستاخی را کرده باشد. 

این تندیس بیش از ۴ سال است که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان وجود دارد. 

جالب این است نماینده کشوری با نصب تندیس چهره های ملی در ورزشگاه مخالفت و اعتراض می‌کند که در کشور خود یعنی عربستان هیچ ورزشگاهی بدون مجسمه ها و بنرهای بزرگ پادشاه، ولیعهد و سایر اشراف زادگان دربار خاندان سعودی دیده نمی‌شود. 

تیم سعودی ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کرد!/ لغو بازی سپاهان و الاتحاد بدلیل تندیس سردار سلیمانی؟/ عربستان درپی بازگشت به زمین بیطرف

چندی پیش جنجال خبری مشابهی مبنی بر تغییر سالن نشست خبری مشترک وزرای خارجه ایران و عربستان در تهران به دلیل وجود تابلوی عکسی از شهید سپهبد سلیمانی، از سوی برخی رسانه‌ های برون مرزی و معاند مطرح شده بود که از سوی منابع رسمی و دولتی تکذیب شد.

مشخص نیست کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این موضوع چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد و آیا تیم پرستاره سعودی محکوم و جریمه می‌شود یا با استناد به برخی مسائل ادعاشده در آیین نامه لیگ قهرمانان آسیا نتیجه برعکس خواهد شد و سپاهان متضرر می‌شود.

باشگاه سپاهان:‌ داور مسابقه را لغو کرد، از الاتحاد شکایت می‌کنیم

باشگاه سپاهان اعلام کرد که دیدار تیم فوتبال این باشگاه با الاتحاد، با تصمیم داور این مسابقه لغو شد.  این باشگاه همچنین اعلام کرد که شکایت خود را نسبت به این اتفاق تنظیم و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه خواهد کرد.

تیم سعودی ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کرد!/ لغو بازی سپاهان و الاتحاد بدلیل تندیس سردار سلیمانی؟/ عربستان درپی بازگشت به زمین بیطرف

واکنش  AFC به لغو بازی سپاهان - الاتحاد

دیدار تیم های سپاهان و الاتحاد از گروه C لیگ قهرمانان آسیا فصل 2023/24 که قرار بود امشب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود، به دلیل اتفاقات غیرقابل پیشبینی لغو شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تعهد خود را مبنی بر تضمین ایمنی و امنیت بازیکنان، داوران، هواداران و همه ذینفعان در مسابقات را تاکید می‌کند. این موضوع به کمیسیون های مربوطه ارجاع خواهد شد.

بیانیه سپاهان: AFC ورزشگاه را تایید کرده بود

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در خصوص لغو بازی امشب تیم فوتبال سپاهان با الاتحاد عربستان اطلاعیه‌ای صادر کرد.این بیانیه به شرح زیر است:

در ابتدا لازم می‌دانیم از صبر، همت، شور و حال و هیجان فوق‌العاده مردان و زنان هوادار سپاهان که با فرهنگ مثال‌زدنی خود جلوه‌های بی‌نظیری را در ورزشگاه نقش‌جهان خلق نمودند، قدردانی کرده و ضمن دعوت از ایشان جهت حفظ آرامش، اعلام می‌داریم، کلیه حقوق مادی افرادی که بلیت این دیدار را خریداری نموده‌اند، محفوظ بوده و در وقت مقتضی جبران خواهد شد.

ورزشگاه نقش‌جهان بارها و بارها از سوی ناظران AFC، فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته مجوز حرفه‌ای بازدید شده و با همین شکل و شمایل مورد تأیید آن‌ها قرار گرفته است، حتی در آخرین بازدید ناظران AFC پیش از آغاز مسابقات آسیایی بار دیگر این ورزشگاه به تأیید آن‌ها رسید.

در جلسه هماهنگی مسابقه در روز یکشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ صبح نیز ورزشگاه نقش جهان برای آخرین بار جهت برگزاری مسابقه تایید و مجوز برگزاری این مسابقه در این ورزشگاه صادر شد.

باشگاه سپاهان به دلیل ترک ورزشگاه از سوی تیم الاتحاد عربستان ادله خود را برای شکایت به AFC آماده کرده و در اسرع وقت اقدام قانونی لازم را انجام خواهد داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار