معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت:کاشت بذر و نهال در عرصه ۴۸۰ هکتار در سطح استان در دستور کار قرار دارد که حدود یک‌هزار و ۱۰۰ نهال و بذر است.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 03 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،علی اکبر اسدی روز سه‌شنبه در آیین آغاز کاشت بذر و نهال در منطقه گردشگری نور الشهدا اراک افزود: امروز نخستین گام در راستای پویش همگانی کاشت یک میلیون نهال و بذر آغاز شد و این مهم تا پایان سال ادامه دارد.

وی بیان کرد:در طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور سهم استان مرکزی کاشت ۱۶ میلیون درخت در ۴ سال است که اجرای این پویش و همراهی مردم به تحقق آن کمک شایانی خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این آیین افزود:متأسفانه انسان‌‌ها به دلیل زیاده‌خواهی با دست‌اندازی به منابع طبیعی، مشکلات زیادی را در حوزه محیط‌زیست ایجاد کرده‌اند.

نظری اظهار کرد:حفظ محیط زیست یک اولویت است و همانطور که رهبر معظم انقلاب به کاشت نهال اهتمام دارند، همه وظیفه داریم سهم خود را نسبت به طبیعت ادا کنیم و اجرای پویش‌های مختلف مانند بذرکاری و نهال کاری در این راستا بسیار مؤثر است.

وی گفت:توسعه صنعتی در هر بخش و زمینه‌ای باید همگام و همراه با محیط‌زیست و رعایت الزامات آن باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این باره اظهار داشت:مکان‌های بذرکاری همزمان با شهر اراک در ۱۱ شهرستان استان اعم از کوه بوجه در خمین، شهر مهاجران در شازند، منطقه اروج در محلات، کیلومتر ۳ جاده دلیجان-اصفهان، کمربندی شرقی ساوه، کوه پینه گرد شهر مامونیه در زرندیه، پارک کوهستان شهر آشتیان، کوه دینمار در تفرش، تپه الله شهر تلخاب در فراهان، پارک جنگلی کمیجان، مقبره شهدای گمنام شهر خنداب خواهند بود.

عبدالحسین محمدی گفت: این پویش در اراک با مشارکت شهرداری اراک، استانداری، سپاه روح الله، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان‌های مردم نهاد و مردم در فضایی به وسعت ۴۰ هکتار انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار