کد خبر: ۱۱۲۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 04 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اولین‌ کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله کوهستانی در بهشهر با سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  و با حضور آیت الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقيه در استان‌مازندران،  حسینی پور استاندار مازندران، و جمعی از مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن همایش دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش از بهشهر،  آیت الله صادق لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز چهارشنبه در اولین‌کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله شیخ محمد کوهستانی(ره) به میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر اظهار کرد: زهد و ایثار و شخصیت این عالم ربانی فراوان است  و باید الگوی ما بلشد که علاوه بر جهاد علمی، طلاب را به تحصیل علم ترغیب و سفارش می کرد و بر تربیت اخلاقی آنان تاکید داشت.

وی افزود: بر اقامه‌نماز شب اصرار داشت و شرط طلاب برای حضور در مدرسه نماز شب خواندن بود که بسیار بیان شده است وراضی نبود طلبه ای که‌نماز شب نمی خواند در این مدرسه حاضر شود.
لاریحانی گفت: در کنار علم ، طلاب را به تربیت اخلاقی و تهذیب نفس سفارش می کرد و بر زندگی اخلاقی طلاب اهتمام داشت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: فهم قرآن با تطهیر باطن انجام‌می شود و شان و منزلتی برای قرآن وجود دارد که با تقوا حاصل می شود.
لاریجانی بیان داشت: قرآن دارای حقایقی است که باید با شهود به آن رسید  و در این قرآن آمده است؛ کسانی در این عالم هستند که اگر ولایت آنان را بپذیریم ولایت الله است که جز انبیای الهی و اهل بیت نیستند.

وی افزود: خانه ای که تلاوت قرآن دارد برای آسمان‌ ‌می درخشد و کار آیت الله کوهستانی تلاوت قران‌می کرد و دعا و مناجات داشت تا برای اهل سما بدرخشد.
 عالم عامل بودن خلوت با حق تعالی و رفیق بودن با خداست

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حالات آیت الله کوهستانی بیان شد که عالم عاملی بود و یکی از بهترین موارد عالم عامل بودن خلوت با حق تعالی و رفیق بودن با خداست.

آیت الله لاریحانی گفت: آیت الله کوهستانی بسیار سوره مزمل می خواند و کلام حق در آن شبهه و خطا نیست و اگر انسان سعی کند دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر آیت الله کوهستانی داشتیم، با میل نشد بلکه یک عمر تلاش علمی و تلاش مجاهدانه با هوای نفس داشت و هر چه سعی کنیم، برداشت خواهیم داشت.

به گفته آیت الله صادق لاریجانی، ایثار، مجاهدت و خدمت به خلق از سفارشات قرآن است و نماز شب مهمترین اصل است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انسان‌ بر خود مراقب دارد و این عالم بر خود مراقبت داشت و مسیر بی نهایت آخرت باور آیت الله کوهستانی شد و ما این بدن را مانند لباس دور می اندازیم و توشه راه آخرت، مال و مقام نیست و حقیقت انسانی است و لباس بدن اجازه نمی دهد، ببینیم.

لاریجانی اظهار کرد: شناخت خود آدمی مهم است و اگر قدر خود را بفهمد، قدر قرآن و خلوت با خدا و  نماز شب را می فهمد.

وی افزود: حق تعالی در خطاب به موسی(ع) می فرماید: " اگر کسی مرا دوست دارد، با من خلوت می کند و من قلبهای آنان را متحول می کنم"
لاریجانی گفت: اگر به روایت اهل بیت عمل شود با اعلا می رسیم و طوری باید زندگی کنیم که مدیون اهل بیت نباشیم.

 مریم نظری


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار