پس از انجام بازدید دوره‌ای؛
واحد ۲ گازی نيروگاه شهيدسليمی نكا پس از انجام بازدید ۲ هزار ساعته و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی به مدار تولید بازگشت.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ 05 October 2023

مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی با اعلام این خبر گفت: این واحد که پس از گذر از پیک تابستان طبق برنامه زمانبندی به منظور انجام بازدید و رفع اشکالات به مدت ۴ روز از مدار خارج شده بود، به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

 

واحد ۲ گازی نيروگاه نكا به مدار تولید بازگشت  

عبدالرضا محمودی رستمی افزود: در این بازدید علاوه بر انجام فعالیت‌های معمول در بازدیدهای ۲ هزار ساعته در بخش‌های مكانيک، الكتريک و ابزاردقيق، اقداماتی همچون ترميم بدنه دیفیوزر خروجي توربين، تعویض و اصلاح قطعات آب بند(سیل ژیلت) دایورتر دمپر، رفع نشتی از لوله مسیر درام فشار ضعیف بویلر بازیاب، رفع اشکال از کنترل ولو ورودی به درام فشار قوی، تست تانژانت دلتای بوشینگ ولتاژ بالای ترانس اصلی، بازدید و تست CT های پست، تعمیر و راه‌اندازی سیستم راه انداز(SFC) توربین گازی و نصب و راه‌اندازی کنتور گازوئیل انجام شد.

وی ادامه داد که این واحد پس از انجام تعمیرات اساسی به مدت یکصد روز بدون وقفه و با حداکثر توان در مدار قرار داشت.

لازم به ذکر است که تولید شش ماهه نخست امسال در بلوک سیکلترکیبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۱.۵ درصد افزايش داشت.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا در بخش بلوک سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر ۹.۴ مگاواتی است و به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور سهم بسزایی در تأمین برق کشور و پایداری شبكه ایفا می کند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار