پس از ۱۰ سال تعطیلی، کارخانه قند ممسنی راه اندازی می شود .
کد خبر: ۱۱۳۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 07 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارخانه قند ممسنی که ۱۰ سال به دلیل مشکلات مالی تعطیل و ۳۵۰ نفر کارگر فصلی ورسمی آن بیکار شده بودند راه اندازی شده و قرار است در سفر رییس جمهور به فارس تولید را آغاز کند .
باقری نماینده استانداری فارس در این کارخانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیمای مرکز فارس با اشاره به این که کارخانه قند ممسنی پیش‌تر به بخش خصوصی واگذار شده بود، ولی به دلایل مختلفی نتوانست تولید را ادامه دهد و تعطیل شد گفت:این کارخانه اکنون با حمایت سازمان حمایت از صنایع و تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مجددا در مدار تولید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان مطالبات کارگران این کارخانه که برخی از آن‌ها بازنشسته شده اند پرداخته شده است.
نماینده استانداری فارس در این کارخانه افزود: بدهی مالک کارخانه به کارگران حدود ۳۲ میلیارد تومان است که در تلاش هستیم مابقی مطالبات کارگران را هم پرداخت کنیم.
باقری بیان داشت، تا کنون ۴۰ میلیارد تومان برای تعمیر و راه اندازی این کارخانه هزینه شده که اگر مالک نتواند این هزینه‌ها را تامین کند کارخانه به سرمایه گذار دیگری واگذار خواهد شد
وی با بیان این که اکنون ۳۰ هزار تن شکر خام برای فرآوری خریداری شده ودر اختیار این کارخانه قرار گرفته است گفت: با سفر رییس جمهور به فارس کارخانه قند ممسنی رسماً در مدار تولید قرار می‌گیرد و شکر سفید تولید می‌کند.
به گفته نماینده استانداری در کارخانه قند ممسنی با راه اندازی این کارخانه برای ۳۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار