مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه متاسفانه میانگین مصرف گاز هر البرزی ۳.۵ تا ۴ برابر استانداردهای جهانی است، گفت: اگر به طور میانگین میزان مصرف روزانه گاز در روزهای سرد سال پنج متر مکعب باشد، البرزی‌ها حدود ۱۶ متر مکعب مصرف دارند.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ 07 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» سیدرضا غفاریان با اشاره به نزدیک شدن به روزهای سرد سال اظهار کرد: روشن شدن وسایل گرمایشی در فصول سرد سال اغلب باعث ایجاد ناترازی در میزان تولید و مصرف گاز می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه میانگین مصرف گاز هر البرزی ۳.۵ تا ۴ برابر استانداردهای جهانی است، گفت: اگر به طور میانگین میزان مصرف روزانه گاز در روزهای سرد سال پنج متر مکعب باشد، البرزی‌ها حدود ۱۶ متر مکعب مصرف دارند.

وی با تاکید بر ناترازی میزان تولید و مصرف گاز در فصول سرد سال توضیح داد: بر همین اساس در بحث تامین گاز، اولویت اصلی این شرکت، رفع نیاز مشترکین خانگی است و در صورت کمبود گاز ممکن است محدودیت‌هایی برای واحدهای تولیدی و صنعتی اعمال شود.

این مسئول تاکید کرد: در این شرایط، مردم باید بدانند به هر میزان که در مصرف گاز مدیریت داشته باشند، چراغ کمتری از بخش صنعت خاموش می‌شود.

غفاریان اضافه کرد: هر مشترک حتی اگر ۱۰ درصد در مصرف روزانه خود صرفه جویی داشته باشد می توانیم امیدوار باشیم که تعداد بیشتری از واحدهای صنعتی و تولیدی بتوانند بدون قطعی گاز زمستان را سپری کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شبکه گذاری انجام شده در استان تا پایان شهریور اشاره کرد و گفت: طی این مدت در مجموع ۶۷ کیلومتر شبکه گذاری در استان انجام شده که ۳۷ کیلومتر از آن در محدوده شهری و ۳۰ کیلومتر نیز در محدوده روستایی بوده است.

وی ادامه داد: تا پایان شهریورماه ۴ هزار و ۸۷۴ انشعاب در استان البرز ایجاد شده که هزار و ۲۰۷ انشعاب در محدوده شهری و ۳ هزار و ۶۶۷ انشعاب در مناطق روستایی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به نزدیک شدن به روزهای سرد سال توضیح داد: به مشترکینی که به تازگی از نعمت گاز بهره مند شده‌اند توصیه می‌شود در نصب بخاری های خود و اتصالات آن دقت لازم را داشته باشند تا دچار سوانح و حادثه گاز گرفتگی نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار