مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان خراسان‌شمالی گفت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان‌شمالی هم اکنون ۱۰ کتابخانه ثابت و ۱۰ کتابخانه سیار دارد که ظرفیت پوشش هر کدام از کتابخانه‌ها ۷۰۰ نفر است.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 07 October 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، فرهاد آقابیگی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی همزمان با هفته ملی کودک اظهارکرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان‌شمالی هم اکنون ۱۰ کتابخانه ثابت و ۱۰ کتابخانه سیار دارد که ظرفیت پوشش هر کدام از کتابخانه‌ها ۷۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه بازه سنی ۷ تا ۱۷ سال می‌توانند عضو کانون شوند، گفت: ۲ کتابخانه ثابت در شهرستان‌های جاجرم و آشخانه در سال جاری اضافه خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی افزود: سرانه مطالعه ماهانه که بر اساس تعداد کتاب‌های امانت داده شده به ازای هر نفر است، در کشور عدد ۵ بوده که این عدد برای خراسان‌شمالی ۷ است.

آقابیگی با اشاره به اینکه یکی از سه فرد اول کتابخوان کشور اهل خراسان‌شمالی است، بیان داشت: تعداد امانت کتاب در هفته به منظور تشویق اعضا از ۲ کتاب به ۵ کتاب افزایش یافته است.

وی از استقبال بسیار خوب کودکان‌ونوجوانان از کتابخانه‌های کانون ابراز خرسندی کرد و گفت: کانون در تلاش است کتاب‌های جدید جهت استفاده بیشتر و بهتر اعضا به مجموعه اضافه کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی تصریح کرد: ما در کانون دو نوع مخاطب داریم، مخاطبینی که عضو هستند و مخاطبینی که به‌عنوان بازدیدکننده مراجعه می‌کنند و تعدا آن‌ها بیشتر است.

این مقام مسئول به اهمیت تولید محتوا برای کودک‌ونوجوان اشاره کرد و افزود: یکی از محصولات تولید شده در این زمینه که همزمان با هفته ملی کودک اکران می‌شود، پویانمایی «بچه زرنگ» خواهد بود که در بجنورد در محل سالن سینمایی گلشن پخش خواهد شد.

آقابیگی اظهار داشت: تلاش می‌شود نسخه آفلاین این پویانمایی برای شهرستان‌هایی که امکان اکران نیست، تهیه شود.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار