عضو شوراری اسلامی شهر ساری گفت: برای درک بهتر شرایط معلولان در بهسازی اماکن عمومی، پیشنهاد قرار گرفتن مشاور معلول در کمیسیون مرتبط شورای شهر ساری پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 17 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان ساری، وقتی در جمع معلولان و یا عصاسفیدان می‌نشینید و از آنها درباره نیازهای‌شان می‌پرسید، اشتغال و نیز عدم مناسب‌سازی خیابان‌ها از دغدغه‌های جدی آنهاست که مطرح می‌کنند.
عدم مناسب‌سازی خیابان‌ها تنها دغدغه معلولان و روشن‌دلان نیست، این موضوعی است که بسیاری از سالمندان نیز در این ارتباط به‌دلیل مشکلاتی که در زیرساخت‌های خیابان‌ها وجود دارد، با آن مواجه هستند.
در همین ارتباط عضو شورای اسلامی شهر ساری در گفت‎وگو با فارس، گفت: مصوبات شورای شهر باید طوری تنظیم شود که شرایط برای زندگی مناسب شهروندان فراهم آید.
محمد جعفری با بیان اینکه شهروندان ما از اقشار مختلف مردم هستند که در بین آنها روشن‌دل، معلول و سالمند نیز زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: وقتی در ارتباط با مسائل شهری سیاست‌گذاری انجام می‌شود، باید معلولان و روشن‎دلان هم در برنامه‌ریزی‎ها به‎خوبی دیده شوند.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهر باید برای استفاده عامه مردم آماده شود و شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری نیز در این ارتباط دغدغه دارند، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‎ها به سمتی رفته که مناسب‎سازی در سطح شهر در حال انجام است.
عضو شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: همه پارک‌ها و پیاده‌روهایی که در حال بازسازی است، خط ویژه معلولان آماده‌سازی شد و برنامه‌ریزی برای بهسازی نیز در دستور کار است.
وی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای درک بهتر شرایط معلولان بهتر نیست که مشاوری از جنس معلولان در کمیسیون عمرانی حضور داشته باشد، تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون عمرانی و فرهنگی مطرح و این مشاوره درست و به حق شما را اعلام می‌کنیم که در بهسازی شهر بتوانیم همگام با معلولان پیش برویم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار