مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با نزدیکی پایان برداشت گوجه فرنگی در این شهرستان، پیش بینی می‌شود افزون بر ۲۹۰ هزار تن گوجه فرنگی تولید و روانه بازار‌های داخل و خارج کشور شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 09 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ارسلان صالحی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با نزدیکی پایان برداشت گوجه فرنگی در این شهرستان، پیش بینی می‌شود افزون بر ۲۹۰ هزار تن گوجه فرنگی تولید و روانه بازار‌های داخل و خارج کشور شود.
او افزود: امسال بیش از ۳ هزار هکتار گوجه فرنگی در شهرستان کشت شده که به طور متوسط از هر هکتار ۸۵ تن محصول تولید می‌شود.
صالحی ادامه داد: از جمله ارقام گوجه فرنگی مورد استفاده در شهرستان شامل سانسید، متین، ۸۳۲۰، برنتا، بدرو، براویو و ثمین است که بازارپسندی بالایی دارند.
وی اضافه کرد: با تدابیر صورت گرفته و حمایت‌های دولت در زمینه صادرات محصولات کشاورزی، قیمت گوجه فرنگی در شهرستان امسال به ثبات رسیده و بخش عمده‌ای از محصول به کشور‌های همسایه صادر شده است.
صالحی به نقش بالای کشت این محصول در اشتغالزایی فصلی اشاره کرد و ادامه داد: در مراحل برداشت و بسته بندی بندی گوجه فرنگی بیش از صد هزار نفر روز نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گفت: با توجه به حجم بالای تولید گوجه فرنگی در این شهرستان، صنعت فرآوری این محصول در این شهرستان وجود ندارد و نیازمند حمایت مسئولان و سرمایه گذاران در این بخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار