مدیرکل حج و زیارت فارس از راه‌اندازی حج عمره تا پایان امسال خبر داد و گفت: برابر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال ۳۵۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان عمره کشور، به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 09 October 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: علیرضا زینلی امروز در یک نشست خبری اظهارداشت: سفر حج عمره امسال پس از 8 سال تعطیلی، انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حج تمتع امسال سه هزار و 300 نفر زائر در قالب 25 کاروران از استان فارس به سفر حج اعزام شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد دو کاروان مربوط به زائران اهل سنت است.

مدیرکل حج و زیارت فارس همچنین با بیان اینکه 185 دفتر زیارتی در استان مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: 82 دفتر زیارتی به صورت 100 درصد فعال بوده و 2431 نفر کارگزار برنامه‌ریزی و ارائه خدمات سفرهای زیارتی استان را انجام می‌دهند.

زینلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پرواز هفتگی عتبات عالیات از شهر شیراز برقرار شده و از هفته آینده پرواز شیراز-نجف مجددا برقرار می‌شود، اعلام کرد: هزینه سفر به نجف برابر هماهنگی‌های انجام شده، 16 میلیون و 500 هزار تومان پیش‌بینی شده که 65 درصد آن هزینه بلیط خواهد بود.

وی اضافه کرد: با حمایت استاندار فارس و امام جمعه شیراز و هیات مدیره بانک رسالت، سهمیه 5 هزار نفری برای اعزام زائرین پیش‌بینی شده و به هر زائر 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه 2 درصد اعطا خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت فارس همچنین یکی از مشکلات در بحث اعزام زائرین را وجود افراد غیرمجاز آزادبر اعلام کرد و گفت: زائرین توجه داشته باشند به هیچ وجه در کاروان‌های غیرمجاز و فاقد پروانه فعالیت از سازمان حج و زیارت نام‌نویسی نکنند، چرا که ارزان‌تر بودن سفر ناشی از ارائه خدمات نامناسب و عدم حمایت‌های مورد نیاز در زمان‌های لازم است.

زینلی یادآور شد: متقاضیان سفر به نجف باید در سایت مجاز دفاتر زیارتی اقدام به نامنویسی کنند.

وی در خاتمه بیان کرد: سازمان حج و زیارت در پی برقراری سفر زیارتی به سوریه نیز هست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار