رئیس کل دادگستری کل استان قزوین از اشتغال 789 نفر از مددجویان در کارگاه های اشتغالزایی زندان در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 09 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، علی شعبانی اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول قضایی علاوه بر کاهش جمعیت زندان‌ها باید برای مهارت آموزی و اشتغال زایی در زندان برنامه ریزی کنیم تا ضمن افزایش درآمد زندانیان و خانواده آنان سهمی در تولید کشور ایفا داشته باشیم.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین افزود: اشتغال در زندان نقش موثری در کاهش بزهکاری و تغییر سبک زندانیان دارد و این شرایط را فراهم می‌کند تا مددجو پس از آزادی نیز با مهارتی که در کارگاه‌های زندان کسب کرده برای خود فعالیت اقتصادی را بیاندازد.

شعبانی گفت: دستگاه قضایی و مجموعه زندان‌های استان برای تحقق این امر با فراهم کردن بستر‌های لازم تلاش کرده تا زمینه اشتغال زندانیان واجد شرایط را مهیا کند که نتیجه این اقدامات اشتغال ۷۸۹ نفر زندانی در ۶ ماه نخست سال جاری در استان می‌باشد.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۴۰۸ نفر در کارگاه‌های زندان ۱۶۴ نفر، اعزام به کار و ۲۱۷ نفر اشتغال نشسته ۲۱۷ فعالیت دارند.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه ۲۷۰ نفر از خانواده زندانیان جهت اشتغال خانگی و دائمی شناسایی شده اند، ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان در واحد‌های صنعتی استان مشغول به کار شده‌اند و امیدواریم با پالایش صورت گرفته و شناسایی ظرفیت اشتغال استان تا پایان سال بخش اعظمی از خانواده‌ها در شرکت‌های تولیدی مشغول به کار شوند.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری تمامی بخش‌ها اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان هدفگذاری شده است که باید محقق شود و در این راستا می‌بایست از همه ظرفیت‌ها بخصوص حوزه صنعت که همواره پای کار بوده اند، به خوبی استفاده شود و بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار برای اعضای خانواده مددجویان، آسیب‌های اجتماعی را از آن‌ها دور کنیم.
منبع/فارس

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار