آیت الله علم الهدی:
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از محورهای اصلی قدرت نظام و بازدارندگی در مقابل دشمن است که خط مقدم این بازدارندگی نیروی دریایی سپاه است.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ 10 October 2023

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با حجت‌الاسلام «عبدالحمید رئیسی» نماینده ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب تدبیر کردند که سپاه نیز با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس، نیروی مستقلی در کرانه‌های آبی داشته باشد.

وی بیان کرد: برای هر کس که دوران دفاع مقدس را تجربه کرده باشد، این یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که هیچ‌کس آن زمان حتی گمان این را هم نمی‌برد که نیروهای مسلح ما کمتر از چهار دهه پس از جنگ تحمیلی به چنین میزان قابلیت‌هایی در تجهیزات، امکانات و توانمندی‌های فردی و یگانی دست پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اگر کسی آن زمان به ما می‌گفت این بسیجیان مخلصی که با یک سلاح بسیار قدیمی پیش روی دشمن ایستاده‌اند، بعدها بر دریاها استیلا پیدا می‌کنند، شاید کسی باور نمی‌کرد که چنین ادعایی محقق شود اما امروز، این تصویر پیش چشم همه ما تجسم عینی پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: اکنون در عرصه توان رزمی دریایی، خلیج‌فارس به حوزه یکه ‎تازی ارتش و سپاه تبدیل شده و این یک مزیت بسیار بزرگ است و باید اهمیت این مسئله را برای دریانوردان و افسران خود به‌ خوبی تبیین کنید.

خلیج‌فارس، میدان اقتدار ایران اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه هم در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین دستاوردهای دفاعی این نیرو در راستای صیانت از حریم دریایی کشور گفت: مدت‌هاست که مأموریت‌های ما دیگر از حوزه خلیج‌فارس فراتر رفته و سطح تجهیزات ما نیز محدود به تندر و قایق‌های تندرو نیست. خوشبختانه امروز نیروی دریایی سپاه مجهز به عالی ‎ترین تجهیزات دفاعی است که همگی هم به‌صورت بومی انبوه‎‌سازی شده‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالحمید رئیسی بیان کرد: این یک حقیقت است که دیگر همچون گذشته، پهنه خلیج‌فارس جولان‎گاه ناوهای آمریکایی نیست و اگر هم قصد تردد دارند باید اجازه بگیرند و این کار را به زبان فارسی هم انجام می‌دهند. به این ترتیب هیچ حوزه آبی در منطقه وجود ندارد که نیروی دریایی سپاه و تجهیزات آن در سطوح مختلف در آن حضور نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار