المپیاد بین المللی امنیت مالی در سوچی روسیه از ۱ تا ۶ اکتبر مصادف با ۹ تا ۱۴ مهر ماه برگزار شد و محمد حسین بیننده دهاقانی دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات شبه قاره هند در دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، توانست به مقام اول دست یابد.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 10 October 2023

در این المپیاد ۱۰۰۰ دانشجو از ۴ قاره جهان و از ۱۹ کشور جهان شامل ج ا. ایران، روسیه،چین، بلاروس، آفریقای جنوبی، نامیبیا، الجزایر، برزیل، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، هند، کوبا، ونزوئلا، ویتنام، ارمنستان، ترکمنستان، ازبکستان و...حضور داشتند.

این المپیاد در سطح بسیار بالایی برگزار شد به گونه ای که علاوه بر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه، وزیر علوم روسیه، مدیرعامل روسفین مانیتورینگ(مسئول اقتصاد امنیتی روسیه)، یوری چوخانچین، رئیس بانک PSB(Promsvyazbank) روسیه، پیتر فرادکوف، مسئولین بانک های مختلف روسی، معاون اقتصادی وزیر امورخارجه روسیه، رئیس دانشگاه رودن مسکو، اولیگ یاستریبوف، رئیس جمهور منطقه فدرالی سیروس،سفیران کشور های مختلف و مسئولان گاز پروم حضور داشتند.

در این المپیاد بیش از ۸۰ همایش با مسئولان بالارتبه روسی و اساتید مختلف برگزار گردید.

دانشجویان ایرانی حاضر در این المپیاد توانستند شگفتی بیافرینند و مقام های اول تا سوم را از آن خود کنند. از ۷ دانشجوی ایرانی حاضر در این المپیاد ۳ دانشجو موفق به کسب مدال شدند که محمد حسین بیننده دهاقانی دانشجوی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، توانست به مقام نخست دست یابد.

لازم به ذکر است دیگر دانشجویان ایرانی نیز در مسابقات ورزشی این المپیاد حائز رتبه های برتر شدند.

شایان ذکر است المپیاد بین المللی امنیت مالی یک المپیاد سالانه در بالاترین سطح ممکن است که به نمایندگی و با نظارت مستقیم رئیس جمهور فدراسیون روسیه ولادیمیر پوتین برگزار می شود.

این المپیاد توسط وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، سرویس فدرال نظارت مالی، وزارت آموزش و پرورش فدراسیون روسیه، سازمان های آموزشی که بخشی از موسسه شبکه بین المللی در زمینه مالی برگزار می شود.

هدف از این المپیاد، افزایش سواد اطلاعاتی، مالی و حقوقی نسل جوان، جستجوی جوانان مستعد،  فعالیت های آموزشی، شناختی و پژوهشی در زمینه امنیت مالی است.

ایران برای اولین بار عضو این المپیاد شد و بار اول در این المپیاد شرکت کرد و با گرفتن بالاترین نمرات از سمت دانشجوی محمد حسین بیننده دهقانی، از بین ۱۹ کشور، برنده ی این المپیاد محسوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار