معاون جهادکشاوزی استان اعلام کرد
کد خبر: ۱۱۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 17 October 2015

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: مشکلات گاوداری های استان ایلام حل می شود

به گزارش تابناک ایلام،مجتبی شیرخانی  بااعلام این خبرداشت: استان ایلام به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین طبیعت بکر دارای ظرفیتهای منحصربه فرد برای دامداری و دامپروری است.

وی بیان داشت: در حال حاضر استان ایلام یکی از قطبهای اصلی تولید محصولات دامی اعم از گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی و... در کشور است که بخشی از نیازهای استانهای دیگر نیز در این استان تامین می شود.

شیرخانی اظهار داشت: یکی از مهمترین ظرفیتهای استان ایلام وجود گاوداری های متعدد بوده که متاسفانه طی سالهای اخیر با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم کرده اند.

معاون جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه مهمترین مشکل گاوداری های استان بحث های مالی و تسهیلات است، گفت: طرح تمدید تسهیلات گاوداری های استان قرار است اجرایی شده تا بخشی از مشکلات گاوداری های سطح استان حل شود.

وی عنوان کرد: قرار است این وام ها تا سه سال تمدید شوند که این مهم علاوه بر ایجاد زمان کافی برای پرداخت تسهیلات، موجب می شود که تولید شیر در استان ایلام نیز رونق بیشتری بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر سالانه ۱۰۰ هزار تن شیر در استان ایلام تولید می شود که از کیفیت بالایی برخوردار است و کارخانجات فراوانی از استان شیر خرید می کنند.

شیرخانی اظهار داشت: استان ایلام با دو میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین یکی از قطب های تولید گوشت قرمز و فرآورده های شیری در کشور است.

استان ایلام دارای دو کارخانه فراوری لبنی و ۳۷۰ واحد دامداری صنعتی پرورش گاوهای شیری بوده که در سه ماهه نخست امسال ۲۱ هزار و ۲۵۰ تن شیر در استان ایلام تولید شده است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار