رئیس سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه:
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه گفت: ۲۸٠ هزار ساختمان در کرمانشاه وجود دارد که باید تا سال ١۴٠۵ تمام این منازل به پلاک هوشمند متصل شوند.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 11 October 2023

عابدین محمودی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: امروز ۲ رونمایی انجام شد در خصوص پلاک تخصصی شهر هوشمند و دیگری مربوط به پلاک آبی هوشمند است.

وی افزود: در طرح پلاک آبی هوشمند پلاک‌های آبی قدیمی یک سری ویژگی‌ها داشت پلاک آب و یا کد پستی مجزا بود اما با استانداردی که گرفته شده است.

رئیس سازمان رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات  شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: آدرس مکانی توصیفی ملک، ترکیبی از پلاک آبی و کد پستی ساخته شده به همراه یک بارکد است.

وی گفت: این کد هر خدمتی که نیازمند شهروندان است در حوزه‌های مختلف سازمانی برق، آب، گاز و حوزه‌های پزشکی فرهنگی یک بانک اطلاعاتی دارد که داده‌ها را با دسترسی مختلف ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول اذعان کرد: معیار، خدمات کیو.آر. کد است و زمانی که خدمات را اسکن می‌کنیم هر خدمتی که توسط سازمان‌های خدمات رسان تعریف شده قابل رؤیت است.

وی تشریح کرد: یک آدرس اینترنتی دارد که درب منزل نصب می‌شود، در بحث خدمات شهرداری پنجره خدمات واحد، لینک شهرداری از جمله درخواست آسفالت، جمع آوری نخاله ثبت و آدرس درخواست دهنده به صورت الکترونیکی مشخص می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: درخواست یکسان سازی نقشه را داده‌ ایم تا تمام سازمان ها و ادارات خدمات رسان، خدمات خود را بر روی درگاه ارائه بدهند و بر اساس نیاز سازمان ها یا اشخاص استفاده کننده اطلاعات، سطوح دسترسی دارند.

وی گفت: کاربرد دیگری که برای املاک دارد هرگونه جا به جایی که در بانک اطلاعاتی تغییر پیدا کند در سامانه تغییر می‌کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر اسکن کنندگان افراد عادی باشند اطلاعات ساده را می‌بینند اگر کارشناس باشد بعد از دریافت پیامک صحت سنجی بعد از اجازه دسترسی می‌تواند از داده‌ها استفاده کند.

وی بیان کرد: بخش یکسان سازی آدرس و کد پستی را انجام دادیم در بحث اجرا به بودجه سازمان های حاکمیتی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری و منابع شهرداری نیازمندیم.

این مقام مسئول بیان کرد: بسیاری از معابر ما نام ندارند یا اسامی آنها تکراری است و از جمله موانع پروژه پلاک‌یابی یا «جی نف» است که نیازمند هم نام‌سازی است و اگر تأمین اعتبار اتفاق بیفتد سال آینده اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن شهرستان هرسین انتخاب شده و باید تا انتهای سال ۱۴۰۵ تمام منازل به پلاک هوشمند متصل بشوند، طبق آمار گرفته شده ۲۸۰ هزار ساختمان در استان کرمانشاه داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار