مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۱۲ هزار تن وَش پنبه در شهرستان زرین‌دشت برداشت شود که با این میزان تولید، زرین دشت رتبه سوم تولید پنبه در استان فارس را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 16 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت گفت: برداشت پنبه از سه هزار و ۹۵۰ هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر آذرماه ادامه دارد.
روح اله دیانت افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۱۲ هزار تن وَش پنبه در شهرستان زرین‌دشت برداشت شود که با این میزان تولید، زرین دشت رتبه سوم تولید پنبه در استان فارس را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی؛ ارقام پنبه تولیدشده شامل رقم‌های ایرانی گلستان، ساجدی، ارمغان و لطیف و ارقام وارداتی لیدر، ماکسا و کاریسما است که از کیفیت الیاف مطلوبی برخوردارند.
دیانت بیان کرد: هزار بهره‌بردار درزمینه زراعت پنبه در شهرستان زرین‌دشت فعالیت دارند و این محصول در تمام مناطق این شهرستان کشت می‌شود.
وی گفت: با توجه به کمبود ادوات مکانیزه برای برداشت پنبه یا عدم امکان حضور ادوات در برخی از مزارع، عمده برداشت پنبه شهرستان زرین‌دشت با به‌کارگیری بیش از ۳۵ نفر - روز نیروی انسانی به ازای هر هکتار انجام می‌شود که سهم بسزایی در اشتغال‌زایی فصلی کارگران دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه پنبه یک محصول صنعتی است و در کارخانه‌های مرتبط با صنعت نساجی کاربرد دارد، گفت: ایجاد صنایع وابسته به این محصول در شهرستان می‌تواند در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه بیش از پیش مزارع پنبه به‌عنوان یک محصول با ارزش نقش بسزایی ایفا کند.

برچسب ها: برداشت ، پنبه ، زرین دشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار