رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره گفت: در حوزه فضای سبز اشتراک تجربیات می‌تواند در مدیریت و توسعه فضای سبز در کشور کمک بسیار کرده و باید این همکاری‌ها بین شهرداری و جهاد کشاورزی نیز بیشتر شده و توسعه پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 17 October 2023

به گزارش تابناک قم، محسن محرری در حاشیه نخستین همایش ملی توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر که در شهر قم برگزار شد، فضای سبز شهر قم را با توجه به اقلیم خشک و کمبود منابع آبی در کشور شاخص دانست و اظهار داشت: فضای سبز  شهر قم با نگاهی علمی و عملکردی جهادی دنبال می‌شود و می‌تواند الگویی برای سایر شهرها کویری در کشور باشد.

وی توسعه فضای سبز شهر قم را در چند سال گذشته موردبررسی قرارداد و افزود: طی 8 سال گذشته سرانه فضای سبز شهر قم از حدود 13 متر به ازای هر نفر به بیش از 21 مترمربع رسیده که این رشد در شهری با اقلیم و محدودیت منابع آبی بسیار کار بزرگی است و این افزایش سرانه چهره شهر را به‌کلی تغییر داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: این توسعه چشم‌گیر فضای سبز با مطالعات علمی و انتخاب گونه‌های سازگار با اقلیم قم و از نوع مثمر بوده و مدیریت منابع آب و استفاده از پساب یکی از ویژگی‌های این کار جهادی است که نشان از تیم قوی و قدرتمند سازمان فضای سبز شهرداری قم در حوزه کار پژوهشی و کاربردی دارد.

وی تأکید کرد: شهرهای حاشیه کویر می‌توانند از تجربیات تیم سازمان سیما  منظر و فضای سبز شهرداری قم استفاده کرده و این اشتراک تجربیات می‌تواند در مدیریت و توسعه فضای سبز در کشور کمک بسیار کند، البته لازم به ذکر است برای رسیدن به موفقیت و کاهش آزمون‌وخطاها باید این همکاری‌ها بین شهرداری و جهاد کشاورزی نیز بیشتر شده و توسعه پیدا کند.

محرری افزود: شهر قم باوجود تمام پیشرفت‌هایی که در حوزه فضای سبز داشته اما هنوز جای کار بسیاری دارد زیرا بعضی از مناطق بویژه در بافت هسته مرکزی شهر و بافت های قدیمی، به علت تراکم جمعیت و کمبود زمین و فضای مناسب و عدم امکان تملک به خاطر گرانی زمین و تبعات اجتماعی آن هنوز با شرایط مطلوب فاصله داشته و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان تأکید کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر قم حفظ باغات است و این مهم در سنوات گذشته مورد تاکید بوده و خرید باغات سطح شهر جهت ساخت بوستان ها موکد آن است، همچنین اعلام می داریم، مدیریت شهری آمادگی دارد باغات موجود را جهت ساخت بوستان ها و فضاهای سبز در نقاط محتلف شهر تملک نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار