عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه:
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: درخواست استعفا از شهردار کرمانشاه از سوی اعضا شورای شهر غیرقانونی و غیرمنطقی است. 
کد خبر: ۱۱۳۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ 18 October 2023

احسان احسانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس قانون وظایف شورا تعریف شده و در هیچ جای قانون نیامده شورا می‌تواند به شهردار پیشنهاد استعفا بدهد لذا شهردار در صورت تمایل باید خود درباره استعفا تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: من به عنوان عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه شهردار را انتخاب کرده‌ و به او رأی داده‌ام اما عده‌ای چگونه بدون شناخت و آگاهی به او رای دادند.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: اعضا شورای شهر باید بابت انتخاب ناآگاهانه خود به مردم پاسخ بدهند و این مسئله باید از طریق مردم قابل پیگیری باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: شهردار کنونی کرمانشاه اقداماتی داشته و از این به بعد خواهد داشت و از نظر کاری نمره منفی نمی‌گیرد.

وی گفت: اقدامات شهردار زیر نظر دستگاه‌های نظارتی است که اگر موفقیتی نداشته باید توبیخ می‌شد و دستگاه‌های امنیتی استان در صورت نارضایتی باید آن را اعلام می‌کردند.

این مقام مسئول تشریح کرد: در این شرایط وادار کردن شهردار به استعفا در کار شورا نمی‌گنجد اگر نسبت به وظایف شهردار اعتراضی وجود دارد بر اساس قانون شوراها باید به موضوع ورود کرد.

وی گفت: تذکر دادن در قوانین شورا تعریف شده است که اگر هر عضوی یا تعدادی از اعضا نسبت به عملکرد شهردار اعتراضی داشته باشند باید به رئیس شورا اطلاع داده و رئیس شورا آن را به شهردار انعکاس بدهد.

احسانی خاطرنشان کرد: اگر برطرف شد منعی ندارد و اگر ادامه دار بود در قالب سوال و به صورت مکتوب به شورا ارجاع و به صورت نامه برای شهردار ارسال  می‌شود و شهردار هم پاسخگو است.

احسانی گفت: اگر بعد از طی این مراحل پاسخ شهردار قانع کننده نبود باید موضوع را پیگیری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار