مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه، ۱۱۱ هزار و ۶۶۲ تُن گندم از طریق بنادر و سایر استان‌ها برای تامین نیاز قم به این استان وارد شده‌است.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 19 October 2023

به گزارش تابناک قم، سعید محمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: وضعیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوی استان قم بسیار مطلوب است و با برنامه‌ریزی انجام شده، هیچ مشکلی در زمینه تامین این محصول راهبردی وجود ندارد.

وی افزود: در همین رابطه طی مدت یاد شده ۸۶ هزار و ۸۴۵ تُن گندم برای تهیه آرد مورد نیاز نانوایی‌های قم در اختیار کارخانه‌های تولید آرد استان قرار گرفت و این میزان آرد به صورت مستمر بر اساس سهمیه میان نانوایان توزیع شده‌است.

وی ادامه داد: میزان موجودی گندم و حجم تولید آرد در استان قم به صورت مستمر رصد می شود و همواره بیش‌از نیاز چند ماه استان ذخیره سازی گندم صورت می‌گیرد تا در همه شرایط بتوانیم نیاز مردم استان به این محصول را به خوبی پاسخ دهیم.

گفتنی است گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار