رئیس جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد
کد خبر: ۱۱۳۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ 20 October 2023

تابناک/گیلان رئیس جهاد کشاورزی گیلان، توسعه اصلاح نژاد گاومیش در گیلان را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و گفت: باید از تجربه کشورهای موفق استفاده کنیم و به سمت گاومیش داری صنعتی و نیمه صنعتی برویم به گزارش خبرنگارتابناک گیلان صالح محمدی 27 مهرماه در همایش توسعه گاومیش داری که در رضوانشهر برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را توسعه اصلاح نژاد گاومیش، شناساندن فرآورده های جانبی شیر گاومیش، حفظ ذخایر ژنتیکی گاومیش بومی و ترویج شیوه های نوین گاومیش داری دانست و اظهار کرد: توسعه اصلاح نژاد گاومیش در گیلان از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان است.

وی با اشاره به گوشت با ارزش گاومیش، افزود: این گوشت دارای پروتئین خوب و با کیفیت بوده و کلسترول پایین و مواد معدنی و املاح موجود در شیر آن موجب بازارپسندی محصولات تولیدی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: ارقام محلی از لحاظ بهره وری، سودآوری کمتری دارد و ۹۰ درصد صنعت گاومیش داری در کشور ما به صورت سنتی بوده و در این زمینه باید از تجربه کشورهای موفق استفاده کنیم و به سمت گاومیش داری صنعتی و نیمه صنعتی برویم.

محمدی با بیان اینکه گاومیش از ضایعات محصولات کشاورزی نظیر مرکبات و چغندر و نیشکر و علوفه غیر قابل استفاده برای سایر دام ها تغذیه می کند، گفت: باید از امکانات موجود در استان گیلان در شناساندن فرآورده های جانبی شیر گاومیش بهره برد.

وی ادامه داد: تسهیل در برقراری ارتباط با صنایع تبدیلی مهم کشور، تسهیل در امر نوسازی دامداری های سنتی و به خصوص تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در رضوانشهر از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای توسعه این صنعت است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار