کد خبر: ۱۱۳۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ 20 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران، در گفت و گویی اظهار داشت :

چالش‌های زیست ‌محیطی که دریای خزر را تهدید می‌کند و اهمیتی که این دریا برای منطقه دارد، براین اساس راه‌اندازی کارگروه زیست‌محیطی کشورهای حاشیه دریای خزر ضروری است.

سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در دیدار علیرضا جهانگیری، دستیار وزیر امور خارجه در امور دریای خزر در استانداری مازندران اظهار کرد: دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان و پهنه آبی مهم برای کشورهای همسایه به توجه بیشتری برای حل مسائل زیست ‌محیطی نیاز دارد که این امر با ایجاد یک کارگروه مستقل زیست ‌محیطی با حضور کشورهای همسایه این دریا قابل پیگیری است. 

استاندار مازندران:چالش‌های زیست ‌محیطی که دریای خزر را تهدید می‌کند  

 

وی افزود: ما در مازندران آمادگی کامل برای برگزاری همایش بین‌المللی کشورهای حاشیه خزر و پرداختن به مسائلی مانند چالش‌های زیست‌محیطی این پهنه آبی مهم را داریم و از هرگونه همراهی و برنامه‌ریزی برای کمک به برگزاری نشست‌ها و رویدادهایی که به کاهش مشکلات و چالش‌های این دریا و افزایش بهره‌مندی اصولی و سودمند کشورهای همسایه از خزر استقبال می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: مازندران دبیرخانه دیپلماسی آموزشی کشور است و با توجه به این ظرفیت موجود در استان، در این حوزه هم می‌توانیم با کشورهای همسایه حاشیه دریای خزر در حوزه آموزشی و پژوهشی فعالیت‌های مشترک انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار