معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مذاکراتی در سفر چین برای تأمین «تراموا» ویژه پایتخت صورت گرفت که امیدوارم به نتیجه برسد.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 22 October 2023

تراموا تهران

به گزارش تابناک تهران، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با واگن‌هایی که مطابق قرارداد امضا شده با طرف چینی قرار است تا سال آینده وارد کشور شوند گفت: این واگن‌ها قرار است بر ظرفیت فعلی متروی تهران اضافه شوند. متروی تهران دوبرابر ظرفیت آنچه اکنون دارد نیاز دارد. ما برای محقق ساختن این هدف علاوه‌بر خرید واگن، تامین واگن‌های اورهال را هم در دستور کار قرار دادیم. این واگن‌ها، نسل جدید هستند.

وی افزود: از سال ۲۰۲۰ به بعد واگن‌سازهای دنیا به‌سمت واگن‌های جدید رفته‌اند که ما نیز در این قرارداد از این قاعده مستثنی نیستیم، یعنی به‌سمت دیجیتال کردن سیستم‌ها؛ چه سیستم‌های کنترلی و چه سیستم‌های عملکردی رفته‌ایم و قطارها کاملا دیجیتال شده‌اند.به‌لحاظ امنیت نیز چون قطارها از نسل جدیدند؛ هم از لحاظ عملکردی و هم ترمز و موتور کاملا از استانداردهای جدید دنیا پیروی می‌کنند. از قضا برای این استانداردها، استانداردهای سختگیرانه‌ای نیز وضع کرده‌ایم.

هرمزی در رابطه با تفاوت واگن‌های وارداتی با واگن‌های ایران گفت: تفاوت این قطارها با واگن‌های ساخت ایران این است که واگن‌های سری قدیمی که در ایران مونتاژ می‌شد؛ نسل قدیم واگن‌ها بودند. واگن‌های سری جدید ما کاملا بدنه آلومینیومی دارد، سیستم‌های آن دیجیتال است و استانداردهای سیلفر را هم رعایت می‌کنیم، چون بدنه واگن‌های جدید آلومینیومی هستند، درنتیجه سبک هم هستند و همچنین آرایش و اینتریور دیزاین آنها کاملا به‌روز و جدید شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره شکل و ظاهر قطارها و برنامه اضافه شدن تراموا به پایتخت گفت: به‌لحاظ ظاهری قطارهای کاملا مدرن با رعایت حداکثری مسافر را داریم. این قطارها قابلیت به‌کارگیری در خطوط جدید مترو و خطوط قدیمی را توامان دارند. بسته به میزان ترافیک خط و سرفاصله‌هایی که در آینده معین خواهیم کرد، به‌کار گرفته می‌شوند. برای تراموا امروز بازدید از یک کارخانه را در برنامه داشتیم.

وی ادامه داد: این کارخانه نسل جدیدی از ترامواها را تولید می‌کنند. ترامواهای چرخ لاستیکی که مشابه ربات‌های مسیریاب، کاملا در یک مسیر از پیش تعیین‌شده و خط‌کشی‌شده حرکت می‌کنند و دیگر نیازی به به‌روزرسانی نیست. ما از این نسل واگن‌ها بازدید کرده‌ایم. این واگن‌ها در شهر ابوظبی استفاده می‌شوند و از سال ۲۰۱۸ به بعد این تکنولوژی درحال بهره‌برداری است و در دنیا به‌جز چین، ابوظبی و مالزی از این نسل واگن‌ها استفاده کرده‌اند.

هرمزی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از تکنولوژی نسل جدید ترامواها در تهران استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: درباره اتوبوس‌های برقی نیز این موضوع را از امروز در دستورکار و پیگیری قرار خواهیم داد. یکی از موضوعات جدی دقیقا همین اتوبوس‌های برقی است و بازدیدها از امروز انجام می‌شود. امیدوارم در این باره به توافق و خرید خوبی برسیم.

منبع: فرهیختگان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار