فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: دفع خطر توطئه‌های دشمن در این برهه هوشیاری و بصیرت هنرمندان را می‌طلبد که در این عرصه بیشتر حضور یابند.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 22 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان‌جنوبی امروز در مراسم تکریم و معارفه مسوول بسیج هنرمندان استان با بیان اینکه ما نمی‌توانیم نقش هنر و هنرمندان را در طول انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها نادیده بگیریم اظهار داشت: روز‌های اول انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته هنرمندان در سرود‌های حماسی که اتفاق می‌افتاد مردم به خصوص جوانان را به وجد می‌آورد که در عرصه‌های مختلف حضور پیدا می‌کردند و در بسیاری از اقداماتی که در عرصه انقلاب انجام می‌دادند روحیه مضاعف به آن‌ها می‌داد.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هیچکس نمی‌تواند نقش هنر و هنرمندان را نادیده بگیرد افزود: یک حرکت، آوا، مداحی، نوحه سرایی، فیلم، تئاتر خیابانی و عرصه‌های مختلف هنری هر کدام در جای خودش تاثیر بسزا و شگفت انگیزی را در جامعه ایجاد می‌کرد نوای بسیاری از هنرمندانی همچون صادق آهنگران و کویتی پور که بلند می‌شد انرژی مضاعفی در جوانان ایجاد می‌شد و باعث پر کردن جبهه‌ها شده بود.

به گفته وی آنجایی که فرد قرار است بر اساس اعتقاداتش تمام هستی خودش را بدهد نقش هنر نقش بسیار برجسته و تاثیرگذار است و ما نمی‌توانیم این نقش را نادیده بگیریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در عرصه سازندگی تا به امروز و جایگاهی که هنر و هنرمندان همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی داشته‌اند نقش ارزنده، مفید و تاثیرگذار است که نمی‌توانیم از این نقش چشم پوشی کنیم و به عنوان نقش ارزشمند از همه عزیزان هنرمند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

همچنین نقش ارزنده و تاثیرگذاری که در بسیاری از مواقع سرنوشت انقلاب اسلامی را در مسیر ترسیم شده خود قرار داده است.

سردار مهدوی تاکید کرد: امروز هم تاثیر هنر و نقشی که هنرمندان می‌توانند برای نسل جوان ایفا کنند تاثیر کمی نیست و شاید دشمن نیز این اثرات را دیده است که طمع کرده و به سمت جامعه هنری ما توجه ویژه دارد و به دنبال این است که از بستر جامعه هنری به نفع خودش استفاده کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: دفع خطر توطئه‌های دشمن در این برهه نیز هوشیاری و بصیرت هنرمندان را می‌طلبد که در این عرصه بیشتر حضور پیدا کنند، چون با زبان هنر به طور قطع تاثیرات بسزایی به خصوص در نسل جوان که امروز تشنه این هستند که اقدامات و پیشرفت‌های نظام را ببینند به آن‌ها منتقل شود و هنر در این حوزه می‌تواند موثر واقع شود.

سردار مهدوی ادامه داد: جلساتی که از توان و پتانسیل هنرمندان استفاده می‌کنیم تاثیرگذار است و مردم استقبال می‌کنند و ما این جایگاه و توجه به جامعه هنرمندان را نمی‌توانیم نادیده بگیریم، چون نقش بهتری را در تحکیم انقلاب اسلامی ایفا می‌کنند و امروز ذائقه جوانان ما با زبان هنری بهتر جواب می‌دهد تا بتوانیم اهمیت انقلاب اسلامی را به آن‌ها منتقل کنیم این وظیفه هنرمندان است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان وظیفه دولتمردان و مسوولان را سنگین دانست و گفت: توجه بیشتری باید به جامعه هنری صورت گیرد در این راستا ما در مجموعه بسیج و سپاه به سمتی حرکت می‌کنیم که با یک نگاه تخصصی و راهبردی بتوانیم در عرصه هنر از افرادی استفاده کنیم که در این عرصه با تخصص و راهبردی که دارند بتوانند به جامعه هنری کمک کنند.

وی در پایان عنوان کرد: ما در مجموعه بسیج به عنوان یکی از تشکل‌هایی که می‌تواند پشتوانه معنوی خوبی برای هنرمندان باشد و بستر‌هایی که در آن فراهم است بتوانیم در عرصه‌های مختلف به خصوص واقعیت‌های امروز جامعه را به زبان هنری به جامعه منتقل کنیم به خصوص در این روز‌های پر التهاب در وضعیتی که مردم فلسطین با آن مواجه هستند و جنایات و کودکشی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود توسط جامعه هنری به جامعه به خصوص نسل جوان منتقل کنیم.

در این مراسم از زحمات ارشادی تکریم و قدردانی و یوسفی به عنوان مسوول بسیج هنرمندان خراسان جنوبی معرفی شد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار