حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران، بابیان این که میزبانی استان از رویداد ملی گردشگری به نوعی تجلی دیپلماسی گردشگری دولت سیزدهم بود، گفت: حذف روادید گردشگری گروهی برای ورود گردشگران روسی به مازندران یک حرکت تسهیل کننده و تاثیرگذار بود. ‎
کد خبر: ۱۱۳۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 23 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ،حسن خیریانپور در این مراسم با بیان اینکه در مازندران گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی جایگاه ممتازی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد، گفت: با توجه به اینکه در گردشگری، مقوله های متعدد طبیعت گردی، دریایی، سلامت، ورزشی، فرهنگی و کشاورزی جادارد، باید به همه آنها توجه ویژه شود چراکه این موارد برای گردشگران جذابیت بالایی دارد.

وی افزود: ۴۸۰ کیلومتر ساحل با ۳ فرودگاه و ۳ بندر، جنگل و طبیعت و ۳۸۰ کیلومتر اتصال ریلی می تواند دیپلماسی گردشگری را برای استان فراهم تا گام های موثری برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه میزبانی استان از رویداد ملی گردشگری به نوعی تجلی دیپلماسی گردشگری دولت سیزدهم بود، تصریح کرد: حذف روادید گردشگری گروهی برای ورود گردشگران روسی به مازندران حرکت بسیار مهم و اثرگذاری است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

خیریانپور با اشاره به اینکه صنایع دستی بی بدیل و منحصر به فرد استان زبانزد است، گفت: این صنعت بومی ناب در داخل و خارج از کشور ارزشمند است و استقبال می شود، لذا باید دیپلماسی صنایع دستی نیز به آن افزوده شود. 

خیریانپور با اعلام اینکه باید طرح های گردشگری که بیش از ۵۰ درصد رشد فیزیکی داشته را به اتمام و به بهره برداری رساند، افزود: در نرخ رشد اقتصادی استان حوزه گردشگری بسیار با اهمیت و ارتقاء رشد اقتصادی ۴.۱ گردشگری نقش بسیار مهمی دارد.

وی به حفظ و رشد گردشگری محیط زیست تا جنگل های هیرکانی در استان تاکید کرد.

 گفتنی است در این مراسم که با حضور حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران و علی طلوعی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، حسن ایزدی، به عنوان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران معارفه و از تلاش های صادق برزگر، در دوران مسئولیتش قدردانی شد.

ایزدی پیش از این معاون این اداره کل بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار