مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به جایگاه مهم اقتصاد استان در کشور گفت: خوزستان رتبه سوم در صنایع بالادستی را در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 23 October 2023

حمید رضا فلاح روز دوشنبه در دیدار با جمعی از تجار و بازرگانان عشایر عرب خوزستان در محل این اداره کل بیان کرد: خوزستان با داشتن ۱۵۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم از نظر تعداد واحد، رتبه نخست در حوزه کشاورزی و رتبه دوم تولید سیمان در کشور را دارد و باید از همفکری بزرگان و کارشناسان دربخش‌های مختلف تجارت و تولید استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ و مهم اقتصادی مغفول مانده در استان گفت: صنایع دریایی یکی از ظرفیت‌های مهم تولیدی و اقتصادی خوزستان است که در دولت سیزدهم فعال شده است.

فلاح از فعالیت ۴۸ واحد تولیدی در بخش صنایع دریایی استان خبر داد و اظهار کرد: ۴۰۰ میلیون دلار به صندوق حمایت صنایع دریایی استان برای حمایت از این صنعت اختصاص یافت.

ساخته لنج و کشتی عمده‌ترین فعالیت فعالان حوره صنایع دریایی خوزستان است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه دولت سیزدهم استفاده از رویکرد مردمی در تمامی ساختارهای حکومتی است.

ثبات در بازار از دغدغه‌های مهم مردم خوزستان

در ادامه این نشست دبیر قرارگاه گام دوم انقلاب اسلامی خوزستان با تاکید بر لزوم خدمات‌رسانی هر چه بهتر ادارات به مردم گفت: وجود شفافیت و سلامت اداری در دستگاه‌ها یک نقطه قوت برای نظام و زمینه‌ساز خدمات‌رسانی هر چه بهتر محسوب می‌شود.

طاهر سبحانی تاکید کرد: وجود سلامت اداری و مدیریت جهادی و پویای مدیران استان یکی از خواسته‌های مهم مردم به شمار می‌رود که باید جامه عمل پوشانده شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که خوزستان یکی از ستون‌های اقتصاد کشور است در نتیجه مدیران کارآمد در دستگاه‌ها و ادارات استان باید همواره پای کار باشند.

سبحانی در ادامه یکی از دغدغه‌های مردم خوزستان را ایجاد ثبات در بازار عنوان کرد و افزود: از اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان انتظار می‌رود برای ثبات هر چه بیشتر و بهتر قیمت کالا در بازار نظارت و بازرسی بیشتری داشته باشد.

دبیر قرارگاه گام دوم انقلاب اسلامی خوزستان با ابراز گله‌مندی از افزایش قیمت برخی اقلام در بازار استان خواستار ارائه راهکاری برای کنترل گرانی شد.

وی با اشاره به غیرفعال بودن برخی کارگاه‌های استان گفت: متاسفانه بانک‌های استان همکاری خوبی برای احیای واحدهای راکد ندارند، چون با فعال شدن واحدهای تولیدی، اشتغال‌زایی در استان رونق می‌گیرد.

۲ هزار واحد تولیدی فعال و ۷۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی غیرفعال در استان وجود دارد.

منبع/ایرنا

برچسب ها: رونق تولید ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار