دانشگاه صنعتی کرمانشاه از سال ۱۳۸۶ رسما فعالیت خود را در یک ساختمان کوچک با راه اندازی دو رشته و پذیرش تعداد اندکی دانشجو آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 24 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛ هرچند طی سالهای گذشته دانشگاه صنعتی کرمانشاه از نظر فضای فیزیکی صاحب یک ساختمان مدرن و بزرگ با تجهیزات مناسب شده و برآورد می شود با روند فعلی در سالهای آینده جزو بهترین دانشگاه های صنعتی کشور شود، اما مشکل حل نشده این دانشگاه یعنی نداشتن فضای خوابگاهی برای دانشجویانش در طول این سالها همچنان پابرجاست.

علیرغم اینکه مسئولین پیشین و فعلی این دانشگاه به دنبال راهکارهایی برای حل این مشکل دیرینه بودند و حتی در برهه‌ای قصد داشتند از ظرفیت خیرین و یا سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کنند، اما این تلاش ها راه به جایی نبرده است.

علیرضا دودمان تیپی رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به مشکل نداشتن خوابگاه در این دانشگاه، اظهارکرد: حدود ۱۶ سالی است از آغاز بکار دانشگاه صنعتی کرمانشاه می گذرد، اما در این سالها فاقد فضای خوابگاهی برای اسکان دانشجویان غیر بومی بوده ایم.

وی افزود: از مجموع حدود ۲۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه، بیش از ۷۰۰ نفر آنها غیربومی هستند و باید در خوابگاه اسکان داده شوند، اما چون فضای خوابگاهی نداریم، در حال حاضر در خوابگاه های استیجاری و خودگران به سر می برند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: مشکل نبود خوابگاه باعث شده تا تعداد بسیاری از دانشجویان غیربومی، با وجود میل به تحصیل در این دانشگاه، آن را برای ادامه تحصیل انتخاب نکنند.

وی با بیان اینکه در این سالها پیگیری هایی از سوی دانشگاه برای احداث خوابگاه صورت گرفت، عنوان کرد: نهایتا در سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان، ساخت پنج بلوک خوابگاهی در این دانشگاه به تصویب رسید و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان ساخت سه بلوک خوابگاهی را آغاز کرده ایم، گفت: متاسفانه تاکنون مبلغ کمی از این اعتبارات تخصیص پیدا کرده و کار ساخت این سه بلوک به کندی پیش می‌رود.

وی افزود: اگر سازمان برنامه و بودجه به تعهدات خود عمل کند و  مابقی اعتبارات را تخصیص دهد، برای مهر سال  آینده دانشجویان این دانشگاه صاحب خوابگاه خواهند شد.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه پیشرفت فیزیکی کنونی سه بلوک خوابگاهی آغاز شده در این دانشگاه را ۵۰ درصد اعلام کرد و متذکر شد: البته برای رفع نیاز کامل فضای خوابگاهی این دانشگاه به ساخت دو بلوک دیگر هم نیاز است که احداث آنها هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل سه بلوک خوابگاهی فعلی این دانشگاه اضافه بر مبلغ تعیین شده از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری، حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است و تامین اعتبار مورد نیاز ساخت دو بلوک دیگر را هم در سفر آتی رئیس جمهوی به استان پیگیری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار