رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام پرداخت ۱۱ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز این سازمان تحویل دادند، از تسویه کامل بهای گندم خریداری شده، خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال نیز به کلزاکاران پرداخت شده و پیگیر پرداخت مابقی مطالبات آن‌ها هستیم.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 24 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در جمع خبرنگاران با اعلام خبر پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات گندمکاران این استان اظهار کرد: امسال عملیات خرید تضمینی کالای استراتژیک گندم در ۱۰ مرکز خرید از سوی دو اداره تابعه سازمان جهاد کشاورزی، یعنی شرکت غله و تعاون روستایی انجام شد و با وجود شکستن رکورد تولید و خرید تضمینی گندم، اما با اهتمام دولت و در ابتدای فصل جدید کشت، این مطالبات هزاران میلیارد تومانی به طور کامل به حساب کشاورزان واریز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال خرید تضمینی گندم سیلویی و بذری از ۳۰ هزار تن به حدود ۸۵ هزار تن رسید که موفقیتی چشمگیر بود و این در حالی بود که دولت علاوه بر افزایش قیمت هر کیلوگرم گندم، مبلغی را نیز به عنوان مشوق تحویل گندم به سیلو در نظر گرفت و نهایتا به ازای هر کیلوگرم گندم، مبلغ ۱۵ هزار تومان به حساب آن‌ها واریز شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز قیمت گندم افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۰ هزار هکتار گندم آبی و ۷۰ هزار هکتار گندم دیم کاشت می‌شود.

معتمدی پور ادامه داد: یکی از اقدامات خوب جهاد کشاورزی در این دوره علاوه بر اثربخشی طرح کشت قراردادی گندم و سایر مشوق‌ها، بحث افزایش ضریب دانش در مزارع بود به طوری که کشاورزانی که یافته‌های علمی را به کار گرفتند در هر هکتار تا ۶ تن هم تولید داشتند، اما هنوز هم در این زمینه خلأ‌های زیادی وجود دارد و میانگین تولید ما در هکتار برای مزارع آبی ۳.۵ تن و در مزارع دیم حدود ۱.۴ تن در هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهتمام دولت در تحقق وعده‌هایش، از پیگیری برای پرداخت مابقی مطالبات کلزاکاران خبر داد و از کشاورزان در همه زیرشاخه‌ها خواست تا با انگیزه و بهره‌گیری از دانش روز فصل جدید کشت را آغاز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار