کد خبر: ۱۱۳۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 25 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران روز چهارشنبه در آیین صادرات محموله مرکبات مازندران به کشور روسیه در بندر امیرآباد، اظهار کرد:

زمینه و بسترهای خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران به کشور روسیه فراهم شده است.

سید محمود حسینی پور،چ در ادامه افزود:  دستیابی به این مهم را حاصل تلاش های بی وقفه مسوولان امر برشمرد و ادامه داد: در این راه مجموعه اتاق بازرگانی، سازمان کشتیرانی کشور و بندرامیرآباد اقدامات خوبی انجام دادند. 

صادرات محموله مرکبات مازندران به کشور روسیه  

 

مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

وی با بیان این که، امروز نخستین محموله مرکبات مازندران توسط کشتیرانی دریای خزر به مقصد کشور روسیه صادر شد، گفت: این کار از طریق کانتینرهای یخچال دار مناسب صادرات مرکبات صورت گرفت.

مقام عالی دولت در مازندران با تاکید بر افزایش حجم محصولات صادراتی استان از طریق بنادر خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان صادرات محصولات در بندرامیرآباد هفت و نیم میلیون تن است که در هدفگذاری انجام شده این رقم به ۱۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار