رئیس فدراسیون نجات غریق عنوان کرد
کد خبر: ۱۱۳۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ 25 October 2023

رئیس فدراسیون نجات غریق، با بیان اینکه امیدواریم در هر هفت استان ساحلی، با همکاری استانداران و وزارت کشور شاهد فعال شدن ناجیان غریق باشیم، گفت: برنامه ریزی های لازم جهت آموزش ناجیان جوان در کنار افراد پر تجریه در سواحل هفتگانه صورت گرفته است.

مهدی حیدری در حاشیه اختتامیه طرح های سالم سازی دریا که در ساحل چمخاله برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به انجام عملیات نجات غریق در سواحل استان های شمالی، اظهار کرد: ۱۲۰۰ ناجی در ساحل گیلان و ۶۰۰ ناجی در ساحل مازندران مستقر شدند.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی ۴۷۰ نجات یافته در سواحل گیلان و ۱۲۰۷ نجات یافته در سواحل مازندران داریم، افزود: در گیلان از ۳۴ مغروق به ۱۰ مغروق رسیدیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق، از کاهش بیش از ۵۰ درصدی غریق ها در سواحل شمال کشور خبر داد و عنوان کرد: فدراسیون نجات غریق با حمایت وزارت کشور، آموزش همگانی ناجیان را در استان های شمالی در دستور کار قرار داده و شاهد حضور ناجیان در شهرستان های ساحلی بودیم که منجر به کاهش آمارهای غرق شدگی شد.

حیدری با بیان اینکه امیدواریم در هر هفت استان ساحلی، با همکاری استانداران و وزارت کشور شاهد فعال شدن ناجیان غریق باشیم، گفت: به دنبال کاهش غریق ها هستیم.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور به استانداران گیلان و مازندران جهت تخصیص اعتبارات لازم برای ناجیان غریق، اضافه کرد: ایجاد انگیزه در ناجیان نقش مهمی در کاهش آمار غریق ها داشته است.

رئیس فدراسیون نجات غریق، با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم جهت آموزش ناجیان جوان در کنار افراد پر تجریه در سواحل هفتگانه صورت گرفته است، متذکر شد: در بعد قهرمانی نیز طی سال آینده اقدام به اعزام تیم ملی نجات غریق به مسابقات نجات غریق قهرمانی جهان و مسابقات قهرمانی جهان غواصی آزاد خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار