کد خبر: ۱۱۳۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 30 October 2023

صندوق بازنشستگی کشور اعلام کرد میانگین حقوق بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور امسال معادل ۱۱ میلیون و ۲۹۱ هزارتومان شده و نسبت به زمان مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است.

یکی از آفات مخرب و شیوه های مذموم بسیاری ازمدیران و‌مسئولان بویژه در حوزه های اقتصادی آمار سازی ویا تکیه صرف بر آمار وارقامی است که صرفا بر روی کاغذ کاربرد دارد.

مثل همین ادعای رشد۴۲درصدی حقوق بازنشستکان صندوق بازنشستگی نسبت به سال گذشته است اگرچه این آمار به لحاظ عددی ممکن است درست باشد اما اگر همزمان رشد. تورم و گرانی را هم بدان اضافه کنیم در خواهیم یافت که این رشد ۴۲درصدی حقوق بازنشستکان نسبت به سال قبل عملا فاقد کارایی لازم وتاثیری در بهبود معیشت بازنشستکان نداشته است.

بر اساس گزارش تجارت نیوز نرخ تورم 1402 در نیمه نخست سال در چند مقطع خبرساز و رکوردشکن شد. بر اساس آخرین گزارشی که مرکز آمار منتشر کرده، در مرداد تورم سالانه حدود 47 درصد، تورم نقطه به نقطه نزدیک 40 درصد و تورم ماهانه نیز ٢,٤ درصد بوده است. بانک مرکزی نیز در ماه‌های گذشته بارها بر کاهشی بودن روند تورم 1402 تاکید کرده که گاهی واکنش‌برانگیز هم شده است.


 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار