معاون عمرانی استاندار:
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در پروژه مهم تأمین آب اراضی دشت بن در شهرستان لنده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۴ 31 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا در صدر هیئتی از پروژه‌های فعال بخش کشاورزی در شهرستان لنده بازدید و از نزدیک با پیمانکار و عوامل پروژه تأمین آب اراضی دشت‌بن و همچنین مقامات ارشد بخش کشاورزی استان و شهرستان لنده، روند اجرایی و مسایل و مشکلات این پروژه را جویا شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید که نماینده مردم شهرستان لنده در مجلس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی، نیز حضور داشتند، اظهار کرد: کشاورزی یکی از محور‌های اساسی برای توسعه این استان و از اولویت‌های مدیریت ارشد استان است که در این دولت توجه خوبی به آن شده و خدمات خوبی نیز انجام شده است.
روستا، تامین آب اراضی کشاورزی منطقه دشت‌بن لنده را یکی از این اقدامات برشمرد و گفت: برای این پروژه در دور دوم سفر اعتباراتی لحاظ شد و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ حدود ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری و حدود سه میلیارد هم از اعتبارات شهرستان نیز به آن اختصاص داده شد.
وی با تاکید بر اهمیت کشاورزی در اشتغال و اقتصاد استان، ادامه داد: پروژه تامین آب اراضی دشت‌بن لنده از پروژه‌های پیشران و اولویت‌دار شهرستان است که با اشتغال‌زایی مستقیم حداقل ۳۰۰ نفرو افزایش تولیدات باغی و زراعی منطقه نقش مهمی در توسعه این دیار خواهد داشت.
روستا تأکید کرد: هر حمایتی لازم باشد انجام خواهیم داد تا این پروژه در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس و همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای تامین و تخصیص اعتبار این پروژه، خبر داد و گفت: تقویت اعتبارات پروژه‌های بخش آب و کشاورزی مورد تاکید استاندار و معاونت عمرانی است.
در ادامه این بازدید، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این پروژه ۷۴ هزار مترمربع عملیات خاک‌برداری، بتنی و سنگی، ۲۰۰ متر کار‌های فولادی، حدود سه هزار متر لوله‌گذاری، ۵۰۰ مترمربع ساختمان و ابنیه و ۲۰۰ متر راه دسترسی احداث خواهد شد که تاکنون حدود ۴۰ درصد این اقدامات انجام شده است.
معتمدی‌پور افزود: اراضی هداف این طرح در روستا‌های کهناب، بنه‌بلوط، دشت‌آب، دشت‌بن، آبرزگه و گوردالو خواهد بود.
وی برنامه زمان‌بندی این طرح را بهره‌برداری از آن در خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد و از معاون عمرانی و نماینده مردم در مجلس خواست تا از محل‌های مختلف اعتبارات این پروژه را تقویت کنند تا در موعد مقرر تحویل مردم شود.

در پایان، نقشه‌های اجرایی احداث محل استخر، احداث پمپاژ و دیگر سازه‌ها از سوی معاون عمرانی بررسی و نظارت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار