مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طرح ١٠٠ روز ١٠٠ مسابقه در راستای حفظ و ارتقاء سلامت دانش‌آموزان از آبان ماه در مدارس استان کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 31 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین سلمان محمدی، اظهار کرد: سلامت دانش‌آموزان موضوعی مهم و مورد توجه است که باید برای حفظ و ارتقاء آن برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان در مسیر علم آموزی بتوانند به درستی حرکت کنند.

وی در ادامه افزود: به منظور بررسی و نظارت بر سلامت دانش‌آموزان از نظر اضافه وزن و پوسیدگی دندان‌ها طرح هایی در مدارس اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: فلوراید ترابی و مراقبت از دندان دانش‌آموزان یک طرح ملی است که در استان کرمانشاه هم برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی طبق تفاهم نامه با وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی گفت: در این طرح دانش‌آموزان به صورت رایگان باید به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و خدمات سطح یک دندانپزشکی برای آن‌ها انجام می‌شود و در صورت نیاز به خدمات در سطوح بالاتر ارجاع می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این طرح از آبان ماه سال جاری برای دانش‌آموزان در استان کرمانشاه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها سال گذشته ۴٠ درصد دانش‌آموزان کشور دچار اضافه وزن بودند، ادامه داد: در مسیر حفظ وزن و سلامت دانش‌آموزان شرکایی از قبیل صدا و سیما به منظور فرهنگسازی و همچنین خانواده‌ها را داریم.

محمدی اذعان کرد: در جلساتی که برای والدین با کمک انجمن اولیا و مربیان برگزار می‌شود، بر مصرف صبحانه دانش‌آموزان تأکید می‌کنیم چرا که اثبات شده یکی از دلایل چاقی عدم صرف صبحانه است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل دیگر اضافه وزن مصرف مواد غذایی با ارزش پایین و فست فودها و کم تحرکی به دنبال استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی است.

محمدی افزود: لذا کارشناسان هر هفته برای کنترل تغذیه دانش‌آموزان به بوفه های مدارس سر می‌زنند و مواد غذایی که به فروش می‌رسد را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح ١٠٠ روز ١٠٠ مسابقه در مدارس استان کرمانشاه، ابراز کرد: این طرح از آبان ماه آغاز و به مدت ١٠٠ روز ١٠٠ مسابقه در مدارس برگزار می‌شود و روزانه ١۵ دقیقه ورزش می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار