امام‌جمعه بخش قلعه‌نو شهرری گفت: با خباثتی که صهیونیست‌ها از خود نشان دادند، احساس انزجار و تنفر نسبت به آن‌ها در جهان دوچندان شده است. در اقصا نقاط دنیا مانند آمریکا، اروپا، میدان‌ها ورزشی، محافل هنری، پرچمی که برای حمایت افکار عمومی بشر به اهتزاز درمی‌آید، پرچم فلسطین مظلوم است.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 31 October 2023

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی امام‌جمعه بخش قلعه‌نو شهرری در خطبه سیاسی نماز جمعه ۵ آبان به اهمیت سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود اشاره کرد که فرمودند: " بدون تردید و باوجود همه حمایت‌های اشرار عالم و همدستی قطعی آمریکایی‌ها در جنایات صهیونیست‌ها، این‌همه ظلم و جنایت درنهایت راه به‌جایی نمی‌برد و در قضیه و قضایای آینده پیروزی از آن ملت فلسطین است. ایشان فرمودند: " صبوری و توکل به داد مردم غزه خواهد رسید و آن‌ها را نهایتاً پیروز خواهد کرد. اگر ما امروز در وقایع و صحنه‌های جگرسوز کشتار کودکان، انسان‌های بی‌دفاع و نسل‌کشی ددمنشانه اسرائیلی قضاوت کنیم مقصر اصلی آمریکای جنایت‌کار است. آمریکای جنایت‌کار به‌عنوان شیطان بزرگ و همدستانش با تنفس مصنوعی تلاش مذبوحانه‌ای را در جهت نجات رژیم متلاشی صهیونیستی دارند نشان می‌دهند. "

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: ایشان فرمودند: " دست آمریکایی‌ها تا مرفق به خون کودکان، زنان و دیگر شهیدان غزه آلوده است و درواقع آمریکایی‌ها در حال مدیریت جنایات هستند. ایشان سپس اشاره فرمودند که عزیمت پی‌درپی روسای امریکا و دیگر کشور‌های شرور و ظالم مانند انگلیس، فرانسه و آلمان به فلسطین اشغالی تلاش برای جلوگیری از نابودی رژیم غاصب است که البته به وعده الهی تلاش‌ها به نتیجه نخواهد رسید. امروز تحلیلگران خود صهیونیست‌ها نابودی قطعی اسرائیل رادارند تحلیل می‌کنند. "

امام‌جمعه بخش قلعه‌نو شهرری ضمن اشاره به دستاورد‌های عظیم و مبارک حماسه طوفان الاقصی تأکید کرد: دستاورد‌ها بسیار زیاد است. در جنگ کشته شدن و شهادت وجود دارد، اما بالاخره نتیجه خون‌ها عزت امت اسلام و پیروزی فلسطینی‌ها است. در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، گفتمان و رویکرد‌های جهانی و روانی اسرائیلی‌ها هستند که ضربات سهمگین و غیرقابل ترمیمی را دریافت کرده‌اند. ما جنایت‌ها را محکوم می‌کنیم. اسرائیل به‌جای نبرد در جبهه با نظامیان دارند مردم بی‌دفاع، بیمارستان‌ها، مساجد و مدرسه‌ها را هدف قرار می‌دهد و نشانه زبونی، شکست، پوچ بودن شعار‌های دفاع از حقوق بشر است و تسامح خبیثانه و نجس سازمان‌های مدافع حقوق بشر نسبت به اسرائیل جنایت‌کار است.

خطیب جمعه قلعه‌نو شهرری خاطرنشان کرد: غرب از نبرد طوفان الاقصی می‌ترسد؛ صهیونیست‌ها بودند که روز دوم طوفان الاقصی گفتند که ما می‌خواهیم حمله گسترده زمینی به غزه داشته باشیم. امروز ۲۰ روز از آن رجزخوانی گذشته است و نه‌تن‌ها صهیونیست‌ها بلکه سردمدارشان آمریکا و حامیان آن یعنی غرب از اینکه بخواهند زمینی به غزه حمله کنند تردید دارند. زیرا می‌دانند که به باتلاق نابودی قطعی خواهند رفت؛ لذا نشانه حتمی افول آن‌ها و شکست صهیونیست‌ها است. در سال‌های گذشته ۶۰ درصد تحرکات نظامی صهیونیست‌ها معطوف به کرانه باختری بود. بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند کرانه باختری هم باید مسلح شود این‌ها ضربات سهمگینی را خوردند؛ لذا نسبت به حرکات تیپ‌های مقاومت جنین هم بسیار ترسیده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت برخلاف تسلیم موجب عقب‌نشینی دشمن است، گفت: وقتی دشمن به شما زور می‌گوید اگر شما یک‌قدم به عقل بردارید قطعاً و بدون تردید دشمن جسورانه قدم ظالمانه دیگری را به سمت شما بر خواهد داشت. راه اینکه جلوی ظلم و پیشروی دشمن را بگیریم ایستادگی و مقاومت است. پس صرفه با مقاومت است نه سازش و ذلت و این‌یکی از درس‌های بزرگ طوفان الاقصی است. ایران اسلامی یک استثناء در جهان اسلام است، چون ملت و دولت ما حامیان و همراه با مقاومت فلسطین هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

او با اشاره به وضعیت سایر کشور‌های اسلامی افزود: در غالب کشور‌های اسلامی مسئله ملت‌ها از دولت‌ها جدا است. دولت‌ها برای اینکه افکار عمومی ملت خودشان را تحت شعاع قرار دهند شعار‌هایی را می‌دهند، اما ترسو هستند و به‌موقع عمل نمی‌کنند. انقلاب اسلامی انقلابی را در وجدان عمومی جهان ایجاد کرده است. اخیراً بایدن به ایران هشدار‌هایی داد و آمریکا رجزخوانی کرد، اما واقعیت نیست. از ۱۵ مهرماه آمریکایی‌ها به‌صورت رسمی دو پیام به ایران و ده‌ها پیام خودشان و غربی‌ها به حزب‌الله لبنان دادند. دو محور اساسی در پیام‌های آن‌ها وجود داشت یک اینکه آن‌ها ادعا می‌کنند که به دنبال جنگ در منطقه نیستند. پیام نشان می‌دهد که آمریکا ترسیده است.

امام‌جمعه بخش قلعه‌نو شهرری با اشاره به پیام دوم آمریکایی‌ها ادامه داد: پیام دوم آن‌ها است که واشنگتن از ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه خواسته است که از خود خویشتن‌داری نشان دهند. در همین اتفاقاتی که در غزه در حال رخ دادن است آمریکایی‌ها هستند که از اسرائیل حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند. طی روز‌های گذشته حملات گروه‌های مقاومت علیه مواضع نیرو‌های پشتیبانی که آمریکایی‌ها هستند در عراق و روسیه افزایش چشمگیری را داشته است. ما الحمدالله پایگاه‌های مهم آمریکایی‌ها در عراق و سوریه را ناامن کردیم و به‌عنوان هدف اصلی زیر آتش محور مقاومت قرار دارند.

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی در پایان یاد و خاطره همه مجاهدان، مبارزان راه خدا، شهیدان راه حق و فضیلت را گرامی داشت و آبان ماه را تبلوری از ایثار و حماسه فرزندان بزرگ ملت غیور برشمرد و افزود: شهادت شهید آرمان علی وردی در سال گذشته مصادف با ۶ آبان با همین رذالت صهیونیست‌ها اتفاق افتاد. در ۱۲ آبان شهادت شهید روح‌الله عجمیان رخ داد و در اوج مظلومیت دو بزرگوار به شهادت رسیدند و به شهید محمدحسین فهمیده اقتدا کردند. روز شهادت ایشان به‌عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است.

وی همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبائی، اولین شهید محراب که به دست منافقین به شادت رسید، گفت: ایران اسلامی، گنجینه‌ای از شهدای سرفراز است. از شهدای انقلاب اسلامی گرفته تا شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، امربه‌معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، غیرت، سلامت، دانشمند، مدافع نظم و امنیت، مرزبانی و .... شهدای عظیم، نشانگر اوج مجاهدت ملت ایران است. هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت برای همیشه سربلند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار