مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، تعداد ۱۰۴۱ فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در سطح استان کشف و قطع شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 31 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، داراب بیرنوندی از شناسایی ۱۰۴۱ فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در استان قزوین طی شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: از تعداد فوق ۵۰۶ فقره انشعاب غیرمجاز ساماندهی و حقوقی شده و مابقی در مرحله سیر مراحل قانونی و قضایی می‌باشد.

وی افزود: از تعداد ۱۰۴۱ انشعاب غیرمجاز کشف شده تعداد ۷۳۴ فقره در حوزه روستایی و ۳۰۷ فقره نیز در حوزه شهری می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: انشعاب‌های غیرمجاز موجب تضییع حقوق عامه است و تهدیدی برای کیفیت آب آشامیدنی و افت فشار شبکه توزیع می‌باشد.

این مسوول یادآور شد: برابر قانون مجازات استفاده کنندگان از انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب، رسیدگی‌ها با شدت و حدت لازم در جریان بوده و با تلاش شرکت، شعبه‌های خاص دادگاهی در سرعت رسیدگی به شهرستان‌ها اعلام شده و تمامی تلاش در جلوگیری از تضییع حقوق مردم در برخورداری از آب شرب بهداشتی و برخورد با متخلفین در دستور کار است.

وی در پایان از مردم خواست بر اساس وظیفه شهروندی در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اعلام کرده و در صورت حصول اطمینان از راستی آزمایی کارشناسان، از پاداش مربوطه نیز برخوردار شوند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار