یت‌الله علم‌الهدی:
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: جنگ فلسطین، جنگ ما نیز محسوب می‌شود فقط با این تفاوت که ما پشت جبهه هستیم و این زنان بی‌دفاع و کودکان بی‌گناهی که امروز زیر آتش بمباران‌ها در غزه خاکستر می‌شوند، در خاک‌ریز و خط مقدم قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 01 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در اجتماع ضدصهیونیستی دانشجویان مشهدی در حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین که صبح امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اینکه 75 سال یک ملت به جرم مسلمان بودن در معرض کشتار و غارت و جنایت باشد، موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. نکته اصلی هم آن است که مبدأ همه این جنایت‌ها مطامع جهان‎خواری عده‌ای مستکبر است که دوست دارند یک زمین خاص را از آن خود کنند حتی به قیمت قتل‌عام مالکان اصلی و ساکنان واقعی آن.
ایشان افزود: تاریخ ثابت کرده که برخی اوقات، مطامع دنیوی جهان‌خواران باعث شده تا چند نسل از یک ملت، گرفتار نسل‌کشی و جنایت این زیاده‌خواهی‌ها باشد اما کار فلسطین به جایی رسیده که نسل جدید آن‌ها، پرچم انتقام و آزادی‎خواهی را به دست گرفته و در راه آزادی از این ظلم تلاش می‌کند. به‌موازات این، در همه جنایات تاریخ از ستمگران قرون وسطایی که انواع جنایت‌ها را انجام دادند تا قتل‌عام‌های مغول و تیمور گورکانی، حقیقت این است که تاریخ از بچه‎کشی خبر نمی‌دهد اما رژیم صهیونیستی در قالب یک جریان هدفمند، به سراغ کودک‎کشی رفته تا نسل فلسطینیان را براندازی کند.
فلسطین، یک سرزمین قرآنی
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در تشریح ضرورت حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند جریان فلسطین به ما چه ارتباطی دارد؟ اینکه یک قوم به دلایل سیاسی گرفتار یک بلای 75 ساله بشود، فقط در همین حد به ما ارتباط پیدا می‌کند که بر مبنای عواطف انسانی با آن‌ها ابراز همدردی کنیم اما اینکه با ابزار دیپلماسی و حمایت‌های دیگر، از ملتی پشتیبانی کنیم که حتی مرز مشترک با آن‌ها نداریم، شاید در ذهن برخی افراد غیرمعقول باشد. در این شرایط، شما جوانان دانشجوی روشن‌اندیش که به گفته رهبر معظم انقلاب، افسران جوان جنگ نرم هستید و با اندیشه خود به موقعیت‌های بالای بینشی و علمی دست پیدا می‌کنید، مسئولیت تبیین دارید و باید مطالعه کنید تا برای خودتان روشن شود و جامعه خود را هم آگاه کنید.
ایشان با اشاره به آیه 1 سوره مبارکه اسرا ادامه داد: فلسطین یک سرزمین قرآنی است. خداوند عالم در قرآن می‌فرماید «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمسجدالحرام إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا» یعنی پاک و منزه است خدایی که در یک شب، بنده خود را از مسجدالحرام در مکه به مسجدالاقصی در فلسطین که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساخته‌ایم، سیر داد تا آیات و اسرار غیب خود را به او نشان دهد. اینجاست که می‌گوییم این یک سرزمین قرآنی است که حتی ذات اقدس پروردگار مشابه برکت آن را به ارض اقدس بیت‌الله الحرام نیز اعطا نکرده است.
دفاع از فلسطین، آرمان والای انقلاب اسلامی
امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه دفاع از فلسطین، آرمان مهم انقلاب اسلامی هم محسوب می‌شود، تصریح کرد: امام بزرگوار نه‌فقط پس از پیروزی انقلاب بلکه حتی در جریان مبارزات سیاسی مردم با رژیم طاغوت نیز بر ضرورت حمایت از مسئله فلسطین و قدس شریف تأکید داشتند. از این نظر می‌توان گفت که حتی در انقلاب ما نیز مسئله فلسطین یک موضوع راهبردی و حیاتی است.
اسرائیل، جبهه مشترک استکبار جهانی در مواجهه با اسلام
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: بعد از جنگ جهانی دوم که آلمان سرکوب شد و قدرت نازی‌ها به‌طور کامل براندازی شد، شرق و غرب عالم به‌عنوان محور پیروز جنگ در همه‌چیز به توافق رسیدند؛ به گونه‌ای که سرتاسر جغرافیای عالم را جلوی خود گذاشتند و همچون مال شخصی، آن را میان خود تقسیم کردند. جریان توسعه ارتباطات جهانی هم موافق با اراده آن‌ها بود زیرا ملت‌های عالم علاقه‌مند به ابرقدرت پروری هستند تا یک ملت را به مقام کدخدایی عالم برسانند و آن را مبدأ و الگو فرض کنند. به همین دلیل هم این دو قدرت، جغرافیای دنیا را میان خود تقسیم کردند تا هرکدام برای بخشی و جایی، پیشوا و منشأ اثر باشد.
ایشان بیان کرد: در این شرایط، اینکه یک جریان سومی همچون اسلام به میدان بیاید و با اندیشه حکومت جهانی در سایه تز مهدویت، آقایی آن‌ها را در عالم براندازی کند، نه توسط ابرقدرت‌های شرق و نه ابرقدرت‌های غرب قابل‌تحمل نیست. به همین دلیل هم آمدند ملتی را از خانه و کاشانه خود آواره کردند و آن‌هایی را هم که ایستادگی کردند، زندانی کردند و به قتل رساندند.

جنایات فلسطین، مخوف‌تر از همه جنایات جنگی تاریخ
عضو مجلس خبرگان رهبری، جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را وحشتناک‌تر از همه جنایات جنگی در تاریخ جنگ‌های اول و دوم جهانی خواند و گفت: اگر هم ما جنایت‌های جنگ‌های جهانی اول و دوم را ملاک قرار دهیم، بازهم فجایعی که در ارض اقدس فلسطین رخ داده و ظلمی که در طول این 75 سال بر این ملت رفته است، شدیدتر و قبیح‌تر از آن جنایات است اما این را بدانید که امروزه صحنه‌های دردآور و جانکاهی که شما در غزه مشاهده می‌کنید، نخستین سابقه جنایتکاری این قوم ظالم نیست. آن‌چه صهیونیسم در صبرا و شتیلا انجام داد، آن‌چه در بلندی‌های جولان از سوریه، صحرای سینا از مصر و منطقه اریحا از اردن اشغال کرد و آن‌چه در قانا رقم زد، به همین میزان شنیع، حیوانی و جنایت‌کارانه بود.
ایشان بیان کرد: مردمی که همین صهیونیست‌ها آواره‌شان کرده بودند و آمده بودند در یک زندگی فقیرانه و غریبانه، در یک اردوگاه دورهم جمع شده بودند و زندگی می‌کردند، به یک‌باره و به فجیع‌ترین شکل ممکن توسط صهیونیست‌ها قتل‌عام شدند.
جنگ فلسطین، جنگ ماست
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اصل این تقایل بر مبنای قدرت منطق اسلام در برابر هجمه استکبار شرق و غرب شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار و شوروی ناپاک، از همان ابتدا اسلام را نشانه رفتند، یک جبهه ضداسلامی در دنیا شکل دادند و خاک‌ریز اول آن را هم در فلسطین مستقر کردند. در مقابل هم امروز این انقلاب پرچمی را بلند کرده که براساس آن در جایگاه مدافع اسلام قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم جنگ فلسطین، جنگ ما نیز محسوب می‌شود فقط با این تفاوت که ما پشت جبهه هستیم و این زنان بی‌دفاع و کودکان بی‌گناهی که امروز زیر آتش بمباران‌ها در غزه خاکستر می‌شوند، در خاک‌ریز و خط مقدم قرار گرفته‌اند.
ایشان افزود: اگرچه رهبری کامل این جریان به دست مقام معظم رهبری است اما خوشبختانه هم مسئولان ما در این کشور و هم ملت ما، پای‌کار مسئله فلسطین هستند. این اعلام صریح رهبری بود و در عمل نیز این‌طور بوده که هر جای عالم، هر حرکتی به نفع فلسطین و علیه صهیونیست‌ها در جریان باشد، افرادی با دل‌بستگی به انقلاب اسلامی پشت ماجرا هستند. برخی از آن‌ها خودشان اعلام کردند که امکان ندارد ملت‌های اروپایی همچون فرانسه و انگلستان برای یک مسئله برون‌مرزی، در مقیاس صدها هزار بیرون بریزند و راهپیمایی کنند اما امروز برای موضوع فلسطین این اتفاقات رخ می‌دهد. این‌ها نشانه‌های صادق از انزجار همه ملت‌های دنیا از رژیم صهیونیستی است.
خطیب نماز جمعه مشهد ابراز امیدواری کرد: امیدوارم مسئولان حکومتی و فرماندهان نظامی ما بتوانند حمایت جامع و مانعی از جریان مقاومت فلسطین انجام دهند زیرا مسئله اسرائیل و فلسطین، مسئله ما نیز محسوب می‌شود و شکست اسرائیل، انعکاس شکست همه هیمنه و فشار استکبار غرب است. به همین دلیل هم مقر فرماندهی نیروهای تروریست سنتکام در تل‌آویو برپا شده و آمریکا و اروپا همگی متمرکز بر دفاع از صهیونیست‌ها هستند.
دفاع از فلسطین، مبنای ایدئولوژیک دارد
ایشان بیان کرد: همان‌طور که آن‌ها نمی‌توانند کنار بکشند، ما هم نمی‌توانیم کنار بکشیم زیرا فراتر از منافع سیاسی، مبنای ایدئولوژیک اسلام و انقلاب ما در آزادی قدس شریف خلاصه شده است. برادران و خواهران عزیز، اگر امروز از مظالم صهیونیست‌های خبیث می‌گوییم، بر ما واجب است تا از قهرمانی‌های رزمندگان مقاومت نیز بگوییم. اینکه یک ملت، 75 سال تحت آماج حملات دشمن دژخیم خود باشند و به‌طور خاص در غزه نیز 17 سال محاصره مطلق همه امکانات را تجربه کنند، خود یک نوع شگفتی است اما در عمل باید بدانیم که این مقاومت از جنگ سنگ با سلاح کار خود را آغاز کرد و اکنون به تکنولوژی ساخت اژدر هدایت‌پذیر و بارانی از راکت و موشک رسیده است. از خداوند متعال می‌خواهیم که به مؤمنان فلسطین نصرت دهد و ریشه ظالمان عالم به سرکردگی اسرائیل جنایتکار را از میان بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار